پیام وزیر کشور به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در پیام دکتر احمد وحیدی آمده است: تاریخ ایران اسلامی مشحون از دلاوری ها و رشادت های دلیرانی است که جان و دل در گرو اعتلای وطن و سربلندی نام ایران اسلامی نهاده اند.

وی افزوده است: حماسه سوم خردادماه و آزادسازی خرمشهر یکی از نقاط عطف در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی و تغییر بنیادین در افکار استعماری به اصطلاح قدرت های جهانی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، «با فتح خرمشهر تاریخ ورق خورد و دنیا تغییر حالت داد و ارکان تفکر استعماری قدرت جهانی که تا آن روز نیروی عظیم انقلاب و مردم را باور نداشتند، متزلزل شد».

وزیر کشور ادامه داد: دشمن که در رویای پیروزی بود، در برابر اراده های آهنین و برخاسته از ایمان به خدا و اسلام و عشق به خمینی کبیر(ره) فرزندان برومند این مرز و بوم، تاب ایستادگی نیاورد و خرمشهر این قطعه جدانشدنی از ایران، با لطف خدای متعال آزاد شد.

دکتر وحیدی اضافه کرد: گرامیداشت سوم خردادماه پاسداشت ایثار، از خودگذشتگی و میهن دوستی دلاورانی است که با نوشیدن شربت شهادت، نام شان را در تاریخ ایران زمین جاودانه کردند و نگذاشتند وجبی از خاک این سرزمین به دست اغیار افتد.

وی تاکید کرد: این پیروزی مخابره کننده این پیام مهم به جهان بود که دلاورمردان ایرانی همچون ید واحده ای، به دور از هرگونه تفاوت های سیاسی، در مقابل دشمن متجاوز خواهند ایستاد و اجازه نخواهند داد به استقلال و تمامیت ارضی کشور، خدشه ای وارد شود.

رئیس شورای امنیت کشور با اشاره به شیوه های نوین جنگ قدرت های جهانی و ایادی آنها علیه مردم غیور ایران از خرابکاری و پرورش تروریسم تا تحریم، شبیخون فرهنگی و جنگ شناختی، تصریح کرد: در چنین شرایطی لازم است به تاسی از الگوی مقاومت، در مسیر پیشبرد آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی، قدم ها را استوارتر برداریم و در پرتو الطاف الهی و هدایت های داهیانه رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، در سربلندی و اعتلای ایران اسلامی بیش از پیش بکوشیم و فراموش نکنیم که "خرمشهرها در پیش است".

کدخبر: 784122 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟