وزیر کشور: خواسته ما از طالبان در کابل این است که نیروهای خود را توجیه کند

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ، در حاشیه جلسه امروز( چهارشنبه ) سخنگوی دولت در واکنش به شایعه تغییر در اعضای کابینه گفت: استیضاحی در مجلس شورای اسلامی و تغییری در دستور کار دولت نیست.

حیاط دولت

علی بهادری جهرمی  توضیح داد: برخی نمایندگان به صورت فردی مسائلی را مطرح می‌کنند، اما هیچ استیضاحی در صحن مجلس شورای اسلامی وجود ندارد. اما وقتی نماینده‌ای نظر شخصی خود را بیان می‌کند این شایعه دامن زده می‌شود که تغییری در حال انجام است اما دولت و مجلس تغییری در دستور کار ندارند.

خواسته ما از طالبان در کابل این است که نیروهای خود را توجیه کند

وزیر کشور درباره ناآرامی در مرز دوغارون اظهار کرد: نیروهای طالبان تصور می‌کردند منطقه مرزی مربوط به افغانستان است، اما نیروهای ما به آنها تذکر دادند و با مسئولان آنها در کابل صحبت شد و آنها از نیروهای خود خواستند که از آن منطقه مرزی برگردند و این اتفاق هم افتاد.

احمد وحیدی  اضافه کرد: خواسته ما از طالبان در کابل این است که نیروهای خود را توجیه کند این مسائل حساس است. اگر آنها ابهامی دارند با مرزبانی و نیروهای مسلح ما صحبت کنند تا ابهامات رفع شود.

برای تامین دارو مشکلی در ارز و  مواد اولیه نداریم

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به خبرنگاران درباره گرانی دارو تاکید کرد: ما هیچ تغییری در روند دارو در چند ماه بعد نداریم. همان روالی که در سال قبل بوده است امسال هم هست. تامین دارو هم مشکلی ندارد و الان ارز فراوانی داریم و مواد اولیه را هم داریم وارد می‌کنیم و مشکلی نیست.

دنبال خودکفایی و تولید کاغذ در کشور هستیم

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اقدامات دولت برای افزایش فروش  فیلم های سینمایی اظهار کرد:‌دولت مایل است تا یارانه ای برای خرید بلیط سینما دراختیار مردم قرار دهد.

  محمد مهدی اسماعیلی   همچنین درباره اقدام وزارت فرهنگ برای حل مشکل کاغذ مطبوعات گفت: تخصیص  ارز  در حال انجام  است و واردات هم انجام خواهد شد.  واردات کاغذ مطبوعات هم با ارز ترجیحی انجام می‌شود تا این مشکل حل شود، البته این کار کوتاه مدت ما است که اقدام بلند مدتی هم داریم یعنی دنبال خودکفایی و تولید کاغذ در کشور هستیم، در این راستا جلسات هفتگی با استانداران و مدیران عاملان بانک داریم تا بتوانیم در زمینه تولید کاغذ خود کفا شویم و مساله کاغذ مطبوعات به صورت اساسی حل شود.

برای زنده گیری پلنگ تفنگ بیهوشی در ترافیک گیر کرد و نرسید!

حیاط دولت

رییس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به تلف‌شدن پلنگ قائم‌شهر و استفاده نکردن از تفنگ بیهوشی برای زنده‌گیری، اظهار کرد: مشکلی در تامین تفنگ بیهوشی در شمال نداشتیم. اما برای زنده گیری پلنگ اصلاً تفنگ بیهوشی در ترافیک گیر کرد و نرسید!

علی سلاجقه   در ادامه اظهار کرد : پلنگ هم به مردم حمله کرده بود و شرایطی بود که آن پلنگ حتی دو نفر از نیروهای انتظامی را هم زخمی کرده بود و حتی به خود دوستان محیط زیست هم حمله کرده بود ولی تا تفنگ برسد آن پلنگ هم کشته شد! در دولت هم این موضوع را مطرح کردیم که تامین لازم تفنگ بیهوشی در سراسر کشور انجام گیرد.

رتبه‌بندی جهانی در اینترنت موبایل شش رتبه ارتقاء داشته‌ایم

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با اشاره به کندشدن سرعت اینترنت، اظهار کرد: کندی و تندی اینترنت باید ملاک داشته باشد. ممکن است در خانه ما سرعت زیاد باشد، در محل کار شما کم باشد یا به عکس.

عیسی زارع پور افزود :  براساس رتبه‌بندی جهانی ما شش رتبه ارتقاء داشته‌ایم در اینترنت موبایل و در سرعت هم ما ۲۱ بودیم و الان ۲۵ هستیم. ممکن است در جایی در اینترنت موبایل اختلال وجود داشته باشد.

کدخبر: 774883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟