آنچه در سفر وزیر ورزش به ایذه دیده نشد

به گزارش رکنا به نقل از ایلنا، سید حمید سجادی در روز ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ در رأس یک هیات و طی یک سفر دو روزه برای دومین بار طی دوران مدیریت خود در وزارت ورزش از طریق فرودگاه بندر ماهشهر وارد خوزستان شد.

برنامه‌ریزی این سفر در حالی صورت گرفته بود که مجلس برای استیضاح او دست به کار شده است. اینکه این سفر تا چه میزان در جهت رفع مشکلات حوزه ورزش و جوانان شکل گرفته و جلب آرای نمایندگان خوزستانی و تلاش برای به دست آوردن دل منتقدین نقشی در این سفر نداشته، موضوعی است که به‌زودی روشن خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان در جریان این سفر در روز یکم اردیبهشت‌ماه به‌وسیله بالگرد وارد شهرستان ایذه شد و از زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان دیدن کرد.

مجموعه ورزشی فرسوده شده تختی، سالن کشتی و سالن چندمنظوره بانوان شهرستان ایذه از جمله نقاطی بود که سجادی طی ورود از آنها بازدید نمود.

در جریان این بازدید سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: با توجه به فرود بالگرد در وسط زمین چمن ورزشگاه تختی، از همان آغاز بازدید مشکلات ورزش و استادیوم شهرستان ایذه با یک نگاه قابل درک بود.

سجادی با اشاره به وضعیت نابسامان امکانات در حوزه ورزش شهرستان ایذه، گفت: پیش از آمدن مسائل و مشکلات ایذه را بررسی و با شناخت کامل وارد این شهر شده‌ام. به‌زودی یک کارگروه ویژه در تهران تشکیل و مشکلاتی را که در سفر شاهد بودیم به‌صورت حساب شده مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در جریان این بازدید عبدالله ایزدپناه نماینده مردم شهرستان‌های ایذه و باغ‌ملک در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه زیرساخت‌ها و امکانات مشکلات بسیاری وجود دارد، کمااینکه همین مشکلات در حوزه روستایی نیز قابل درک است.

وی ادامه داد: طی جلساتی که با وزیر ورزش و جوانان داشته‌ایم شرایط و اوضاع و احوال و مشکلات ورزشی منطقه را تشریح و از وزیر ورزش برای بازدید میدانی دعوت نمودیم تا از نزدیک وضعیت ورزش منطقه را مشاهده کند. از ماه‌ها قبل با وزیر ورزش و جوانان جلسات و تماس‌هایی داشتیم و مشکلات حوزه ورزش این سه شهرستان را کتبی و حضوری به وی منتقل کردیم، اما دنبال این بودیم که وی از منطقه بازدید میدانی داشته باشد و شرایط را از نزدیک مشاهده کند.

 ایزدپناه ضمن اشاره به پتانسیل‌های موجود در برابر محرومیت و ضعف و کمبود امکانات در شهرهای ایذه و باغ ملک، افزود: اولویت ما در حال حاضر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خواهد بود. سطح مطالبات ورزشی در منطقه بالاست اما به سرانجام رساندن این مطالبات در سال جاری امکان‌پذیر نخواهد بود.

نماینده ایذه، باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نابسامان سالن کشتی و کندی فعالیت در این پروژه، گفت: با توجه به شرایط سالن کشتی به‌منظور آغاز به کار این پروژه مبلغ ۱۶۰ میلیارد دیگر به این مجموعه تزریق نمودیم ولی تا تکمیل نهایی نیاز به هزینه‌های بیشتری وجود دارد.

گفته‌های عبدالله ایزدپناه در خصوص سالن کشتی و بحث نیاز مالی این مجموعه منتقدینی نیز در بدنه کشتی شهرستان دارد و این افراد معتقدند که مشکل اصلی عدم پیشرفت این مجموعه به خود پیمانکار و بی‌میلی او در تکمیل پروژه برمی‌گردد. این منتقدین می‌گویند با این روند لاک‌پشتی سالن کشتی شهر ایذه تا ده سال دیگر نیز به سرانجام نخواهد رسید. این که یک سوله زده شد و هنوز بعد از چند سال تغییری در روند این پروژه صورت نمی‌گیرد نشان می‌دهد که باید یک فکر اساسی به حال این پروژه کرد.

با وجود این گفته‌ها و دغدغه‌های جامعه ورزشی شهرستان ایذه و عدم مدیریت درست سفر وزیر ورزش به استان خوزستان، گواه این موضوع است که این سفر چندان هم خالی از حاشیه نبوده است.

از داستان صرف شام چهل میلیونی در دزفول بگیر تا انتقاد احمد آوایی نماینده مردم شهرستان دزفول به بدون دستاورد خواندن این‌گونه سفرها، جلوگیری از ورود ورزشکاران برای دیدار با وزیر ورزش در ایذه و سرانجام عدم دعوت از رئیس کمیسیون فرهنگی - ورزشی شورای شهر در این نشست مهم.

اینکه چرا این‌گونه جلسات باید در یک مکان بسته و با حضور افراد گزینشی برگزار شود، یکی از عمده انتقادات اهالی ورزش در شهرستان ایذه بود. چگونه می‌شود در چنین نشست مهمی مسئول کمیسیون فرهنگی - ورزشی شورای یک شهر را برای بررسی مشکلات تخصصی دعوت نکنند.

این ورزشکاران ضمن انتقاد نسبت به برگزاری این نشست در محل فرمانداری و ممانعت آنها برای گفتگوی با وزیر ورزش به خبرنگار ایلنا گفتند: متأسفانه نه‌تنها اجازه ورود به ورزشکاران و متخصصین حوزه ورزش داده نشد، بلکه برخی‌ها را نیز از جلسه اخراج کردند. اگر ورزش شهرستان ایذه مشکلی داشته باشد باید این مشکل را آقای وزیر از زبان ورزشکار، باشگاه‌دار و مربی و متخصصین این حوزه بشنود نه سرپرست فرمانداری.

این ورزشکاران گفتند: چرا باید مدیران شهرستان برای ورود وزیر دست پاچه شوند و به‌سرعت و از ترس، دست به کار اقدامات ترمیمی مثل پر کردن چاله و چوله‌ها در استادیوم شوند. آیا نمی‌شد همین اصلاحات را به‌خاطر مردم انجام داد و به آمدن وزیر ورزش وصله‌اش نکرد.

یعقوب احمدی از ورزشکار پیشکسوت ایذه بیان کرد: وقتی آقای وزیر سراغ یکی از ورزشکاران باسابقه حوزه ورزش شهرستان را می‌گیرد که از او دعوت به عمل نیامده است، نشان می‌دهد این جلسه بدون حضور متخصصین و صرفا جنبه تبلیغاتی داشته است. خبرنگاری که هیچ‌گاه در جهت رفع مشکلات ورزش شهرستان قلم نزده است، بدون شک برای بازتاب خبری سفر دعوت شده است نه کمک به جریان مطالبه‌گری حوزه ورزش.

یک فعال ورزشی گفت: این شیوه سفر وزیر به خوزستان، بیشتر به خوزستان گردی می‌ماند تا تلاش برای رفع مشکلات عدیده استان. سفرهایی از این دست هیچ‌گاه دستاوردی برای مردم مناطق محرومی مانند ایذه و باغ‌ملک نداشته است.

با توجه به سفرهای بدون خروجی هیات دولت طی سال‌های متمادی به مناطق شمالی استان خوزستان و عدم تخصیص هرگونه اعتبار و نگاه بخشی نگرانه دولت به این شهرها، باید این مناطق را به‌مثابه تفرجگاهی ییلاقی برای وزرا و مدیران کلان به حساب آورد تا شهرهایی نیازمند. مدیران شهرستان ایذه وقتی هنوز نتوانسته‌اند مشکل جایگاه نشستن بالگرد برای فرودهای اضطراری در زمین چمن ورزشگاه را حل کنند تا به توقف بازی‌های فوتبال و رسوایی رسانه‌ای منجر نشود، چگونه انتظار می‌رود پیگیر مطالبات عمومی مردم باشند.

با این وجود منتظر خواهیم ماند تا ببینیم آیا این سفر دستاوردی برای شهرستان محروم ایذه در پی خواهد داشت یا باید همچنان در حسرت وجود مدیران مطالبه‌گر، به این فرصت‌سوزی‌ها ادامه دهیم!

 

 

کدخبر: 773954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟