همسان سازی حقوق کلیه بازنشستگان باید عملیاتی و اجرایی شود

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم این دو شهر و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست هم‌اندیشی با فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اظهار کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با همه ی دشواری ها و موانع پیش رو راه خود و مسیر خود را صلابت ادامه خواهد داد.

وی افزود: اگر تفکر اسلامی ،انقلابی شیعی نبود ما الان در چه فضایی زندگی میکردیم و چه جایگاهی داشتیم و باید تا حد توان قدردان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران باشیم .

پورابراهیمی با اشاره به اینکه دشمنان برای اینکه این نظام و انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی کند ادامه داد:  اگرتنها ده درصد از  تحریمهای اقتصادی و شوکهای ارزی بر کشوری دیگر اعمال می شد ظرف مدت کمتر از شش ماه آن کشور دچار فروپاشی می شد .

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: علاوه بر تحریمهای ظالمانه، نگاه دولت قبل به غرب و برجام بود که با یک وادادگی و سیاستهای اشتباه و در برخی مواقع ضریب فزاینده نیز برای تحریمها صورت می گرفت .

وی با اشاره به اینکه مشکل دشمنان تنها بحث هسته ای ایران نیست افزود: آنها اساسا با تفکر شیعی و انقلابی و اسلامی مخالف هستند و با سندهای ننگین 2030و سایر ترفندها میخواهند جوانان ایران را از اسلام و انقلاب دور کنند .

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس دستاورد سفر آیت الله رئیسی به روسیه بسیار خوب و مفید دانست و افزود: و راهکارها و تفاهم نامه های بسیار خوبی در این سفر عملیاتی واجرایی  شد.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف  دولت قبل در تخریب تمامی شاخص های اقتصادی کشور افزود:

امروز با اعلا م بانک جهانی نرخ رشد اقتصادی و تراز تجاری ایران مثبت شده و در این راستا درآمد منابع دولت نیز قطعا افزایش می یابد.

 پورابراهیمی با اشاره به عدم‌مناسب اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: انتظار داشتیم دولت سیزدهم تحولات ساختار بودجه را ارائه دهد

پورابراهیمی بارکش‌تره به اینکه در بودجه 1401 صندوق های استانی نیز پیش بینی شده است افزود: همسان سازی حقوق و دستمزد و افزایش حقوق را در بودجه مد نظر قرار داده ایم اما باید قدرت خرید را بالا ببریم منابع غیر پایدار باعث میشود نقدینگی افزایش پیدا کند و تورم هم افزایش می یابد و قدرت خرید کاهش پیدا میکند .

وی با اشاره به اینکه همسان سازی حقوق کلیه بازنشستگان براساس قانون برنامه  ششم توسعه باید عملیاتی شود بیان کرد: در این راستا با تمام وجود تلاش میکنیم تا همسان سازی حقوق تمامی بازنشستگان بر اساس قانون اجرایی شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: در استان کرمان بستری فراهم شده با مشارکت شرکتهای بزرگ معدنی از طرحهای کوچک تا مقیاس بزرگ حمایت شود تا نیازهای تولیدی با کیفیت بالا برای شرکتهای معدنی در استان تامین شود .

پورابراهیمی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح های بزرگ تولیدی و اقتصادی  در کرمان افزود؛ با پیگیری های انجام شده کارخانه تولید لاستیک ماشین آلات سنگین معدنی ،کارخانه پلاسمای خون، تولید الکترودهای گرافیتی ، تولید سلولهای پنلهای انرژی خورشیدی، ایجاد بندر خشک و لجستیک جنوبشرق، شرکت  روکش لاستیک راور، شرکت  فولاد راور و دهها طرح دیگر در حال راه اندازی است.

وی در ‌پایان افزود: انتقال آب خلیج فارس به کرمان و راور نیز مورد موافقت وزارت نیرو قرار گرفته است و با مشارکت شرکتهای صنعتی و معدنی استان عملیات اجرایی آن آغاز شده است و آب با کیفیت بالا به کرمان خواهد رسید .

کدخبر: 768336 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟