نگهداری حیوانات خطرناک تبدیل به کلاس شده است / در آینده شاهد ببر، فیل و کروکودیل در خیابان نباشیم !

به گزارش رکنا، حجت الاسلام نقد علی  افزود : در برخی مواقع حتی این حیوان‌ها در سطح آپارتمان رها می‌شوند و موجب آزار و اذیت و آسیب‌های جدی جانی برای اشخاص می‌شود. به دلیل این‌که قانون خاصی هم در این زمینه وجود ندارد، متاسفانه این روند هر روز در حال گسترش است تا آن‌جا که این کار برای برخی تبدیل به «کلاس» شده است! جلوی این کارها را می گیریم.

تضمینی وجود ندارد که در آینده مردم ببر، فیل و کروکودیل با خود نیاورند  

همچنین نماینده مردم دامغان در مجلس اظهار کرد: «ما هیچ قانونی برای اینکه مردم فرضا فیل و کروکودیل نیاورند، نداریم و هیچ تضمینی هم وجود ندارد که در آینده شاهد این امر نباشیم. بالاخره باید یک نظمی به این قضایا داد و از برخی مسائل پیشگیری کرد.»

علی‌اکبر علیزاده از امضا‌کنندگان طرح «صیانت از حقوق عامه در برابر حیوانات خطرناک»، درباره اینکه اینگونه طرح‌ها و مشابه آن مانند صیانت از فضای مجازی، به نوعی دخالت در زندگی شهروندان محسوب می‌شود، گفت: «بالاخره اوضاع و احوالی که در زندگی انسان می‌گذرد یک شرایط جدیدی را هم پیش می‌آورد. مثلا در گذشته ماشین نبوده، در نتیجه قوانین راهنمایی و رانندگی هم نداشتیم ولی بعدا یک شرایط جدیدی پیش آمد که حکمرانان قوانینی را تصویب و بعد از آن تکمیلش کردند.»

وی ادامه داد: «بالاخره جوامع با توجه به توسعه‌ای که دارند، نیازهای جدیدی هم پیدا می‌کنند؛ مثلا در گذشته مواد مخدر صنعتی مطرح نبوده است اما وقتی مطرح می‌شود نیاز به قانون دارد. یکی از مواردی که قبلا نبوده و الان مطرح شده، نگهداری حیوانات است، چون فردا روزی اگر کسی بخواهد فیل را در خانه نگهداری کند یا ببر به خیابان بیاورد، ما فقط می‌توانیم بگوییم عرف گفته این امر مرسوم نیست، ولی قانونی نداریم. اگر یک نفر حیوان پر سر و صدایی را در خانه‌اش نگهداری ‌کند همسایه‌ها چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ بنابراین یکسری مسائل جدید هستند و نیاز به قانون دارند. »

کدخبر: 742529 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟