تعطیلی کرونایی برای اقتصاد کشور هزینه دارد / کرونا به روستاها برسد با بحران خطرناک مواجه ایم

ولی اسماعیلی در خصوص تعطیلی شهر تهران و مشکلات پایتخت نشینان در پی وقوع  بحران کرونا به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از دوره های قبل موضوع انتقال پایتخت و یا ایجاد پایتخت سیاسی و اقتصادی در شهرهای مختلف ایران را در دستور کار خود قرار بود منتهی متاسفانه در کشور ما به طرح های بلند مدت اهمیت چندانی نمی دهند، حتی یکسری گفته هایی مبنی بر انتقال وزارت کشور به استان گیلان یا انتقال وزارت گردشگری به اردبیل و سایر استان ها نیز مطرح شد اما در عمل اتفاقی نیافتاد و نتیجتاً مشکلات کرونایی در این شهر بحرانی شده است، علاوه بر این در کلانشهر تهران با مشکلاتی چون انواع و اقسام آسیب های اجتماعی و مسائل حاشیه نشینی مواجه هستیم. بنابراین اگر دولت و مجلس بتوانند با هماهنگی یکدیگر و با بحث های کارشناسی که از قبل هم مطرح شده بود مشکل پایتخت را برطرف کنند، می توانیم مانند بسیاری از کشور ها مثل کشور ترکیه که کشور همجوار ما نیز هست موفق باشیم.

امورات شهرستان ها به استانداری ها واگذار شود

اسماعیلی با اشاره به مبارزه با کرونا از طریق تفویض اختیار به استان ها و استانداران که باید در کوتاه مدت انجام شود، افزود: بسیاری از کارها و امورات شهرستان ها می تواند به مراکز استان ها و استانداری ها واگذار شود، نه اینکه از تمام شهرها برای اقداماتی چون سرمایه گذاری و نقل و انتقالات دانشگاهی و... به تهران مراجعه کنند، بنابراین باید اختیارات به استانداری ها به صورت کامل تفویض داده شود.

تعطیلی شهرها تنها راه ممکن برای مبارزه با این بحران نیست

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی با تاکید بر اینکه تعطیلی های دوهفته ای در شهرها تنها به عنوان مُسکن عمل می کند، افزود: اینکه گفته می شود برخی شهرها را همچون تهران به مدت دوهفته تعطیل کنیم، فقط به عنوان مُسکن اثر می گذارد، باید توجه داشت تا چه زمان می توان کارها را تعطیل کرد؟ قطعاً تعطیلی ها هزینه های اقتصادی زیادی برای کشور به دنبال خواهد داشت. بنابراین علی رغم موافق بودن با تعطیلی ها برای عبور کردن از موج سوم کرونا، باید بدانیم تعطیلی شهرها تنها راه ممکن برای مبارزه با این بحران نیست.

اسماعیلی با انتقاد از این که برخی هموطنان به محض تعطیلی تهران و شهرهای دیگر به شمال کشور هجوم می برند، گفت: وقتی برخی مراکز تعطیل می شوند باید به طور همزمان از ورود خودرو ها به شهرهای دیگر نیز جلوگیری شود.

اگر کرونا به روستاها سرایت پیدا کند با بحران خطرناک دیگری روبرو خواهیم شد

نماینده مردم گرمی در مجلس در پایان با ابراز نگرانی از سرایت کرونا به برخی روستاهای کشور تاکید کرد: اگر ایپیدمی کرونا به سمت روستاها کشیده شود، با بحران خطرناک دیگری روبرو خواهیم شد چرا که در روستاهای کشور معمولا سن افراد زیادتر و بیماری های زمینه ای نیز بیشتر است. امیدواریم ستاد های استانی و ستاد ملی مبارزه با کرونا در زمینه انجام و نظارت در اجرای پروتکل های بهداشتی در روستاهای کشور نیز اقدامات موثری انجام دهد.

خبرنگار: مهدی برازنده برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 625157 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟