رئیس جمهور پنجشنبه به سمت شیراز پرواز می کند

رئیس جمهور هر هفته به استان های مختلف سفر می کند. مقصد سفر این هفته رئیس جمهور استان فارس است. روز پنجشنبه استان فارس میزبان رئیس جمهور است.

به گزارش رکنا، معاون اجرایی رئیس جمهور با تبیین جزییات برنامه این سفر استانی گفت: از بدو تاسیس این دولت، سفر‌های استانی رئیس جمهور آغاز شد و مقصد هفتمین سفر استانی آقای رئیسی، استان فارس است.

آقای صولت مرتضوی افزود: برای برنامه ریزی سفر‌ها و پیگیری طرح‌های عمرانی، جلسات کارشناسی متعددی در سطوح استان و ستاد دولت تشکیل می‌شود و در این جلسات کارشناسی با همکاری نهاد‌های اجرایی، اولویت‌های استان فارس احصا و برای اجرای طرح‌های اولویت دار تصمیمات لازم گرفته شد.

وی گفت: امروز آخرین جلسه کارشناسی مربوط به سفر استانی دولت به فارس به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزرای ذیربط تشکیل شد و خوشبختانه ۱۵ وزارتخانه و سازمان به توافقات مناسبی دست یافتند تا در روند اجرای مصوبات تسریع شود.

معاون رئیس جمهور افزود: بررسی‌های این جلسات کارشناسی فردا به جمع بندی و تایید نهایی خواهد رسید و پس از سفر رئیس جمهور به استان فارس، بلافاصله در دستور اجرا قرار خواهد گرفت.

آقای مرتضوی گفت: در سفر استانی رئیس جمهور به فارس وزرای بهداشت و درمان، راه وشهرسازی، نیرو، جهاد کشاورزی، نفت، صنعت، معدن و تجارت و نهاد‌های خدماتی دیگر حضور دارند و تصمیمات لازم را برای جهش در تسریع طرح‌های عمرانی خواهند گرفت.

وی عمده‌ترین مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به فارس را مربوط به حوزه‌هایی شامل اعتبارات عمرانی، پرداخت تسهیلات کلان برای اجرای طرح‌های بزرگ استان و نیز تخصیص تسهیلات خرد برای ازدواج جوانان و اشتغال واحد‌های کوچک و متوسط برشمرد.

معاون رئیس جمهور افزود: البته در این سفر‌ها برای ارائه خدمات نهاد‌های حمایتی به ویژه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، صندوق کارآفرینی امید و بانک‌های عامل نیز تصمیم گیری می‌شود.

آقای مرتضوی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره سرنوشت نامه‌های مردمی در سفر‌های استانی رئیس جمهور گفت: نامه‌ها و تقاضا‌های مردم از جانب مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری جمع آوری و در مرحله نخست ساماندهی و به متقاضیان اطلاع داده می‌شود که نامه هایشان در سامانه ثبت شده است و به آنان کد رهگیری داده خواهد شد.

وی افزود: در مرحله بعد نامه‌ها به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود و نتایج بررسی‌ها هم از جانب دفتر ارتباطات مردمی ریاست جمهوری و هم از جانب مردم قابل پیگیری خواهد بود.

معاون رئیس جمهور گفت: برای اطمینان از اجرا و پیشرفت مصوبات سفر‌های استانی، بلافاصله پس از اتمام سفرها، معاونت پیگیری و امور استان ها، مصوبات سفر را احصا، جمع بندی و پیگیری می‌کنند.

آقای مرتضوی در پایان تاکید کرد: پیشرفت مصوبات سفر‌های استانی به استحضار رئیس جمهور می‌رسد تا اگر تعللی در اجرای آن وجود داشت حتما به دستگاه‌های ذیربط تذکرات لازم داده شود.

کدخبر: 729296 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟