طالبان: کنترل پنجشیر را به دست گرفتیم + فیلم

به گزارش رکنا، به نقل از ایرنا، ذبیح الله مجاهد امروز (دوشنبه) در توئیتر خود مدعی شد که "در پنجشیر تعدادی از افراد باند یاغی‌ها سرکوب شده و تعدادی هم فرار کردند و طالبان مردم پنجشیر را از شر آنها آزاد ساختند."

وی به مردم پنجشیر اطمینان داده است که با آنها برخورد تبعیض آمیز نخواهد شد. مجاهد گفت: "مردم پنجشیر برادران ما هستند و برای یک هدف مشترک به آنها خدمت می کنیم."

جبهه مقاومت پنجشیر تاکنون به این خبر واکنش نداده است.

به گزارش اسپوتنیک، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان اعلام کرد که ولایت پنجشیر افغانستان تحت کنترل کامل نیروهای این گروه قرار گرفته است.

ذبیح الله مجاهد در همین باره با انتشار توییتی، مدعی شد: آخرین سنگر مزدوران دشمن یعنی ولایت پنجشیر به طور کامل به تصرف درآمد. آخرین تلاش‌ها برای تأمین امنیت کامل در کشور نیز نتیجه داد و ولایت پنجشیر تحت کنترل کامل امارت اسلامی قرار گرفت.

مجاهد همچنین افزود که برخی از نیروهای جبهه مقاومت مغلوب شده و برخی دیگر از آنها نیز متواری گشته‌اند.

طالبان به مردم این ولایت اطمینان خاطر داده است که آنها را سرکوب نخواهد کرد.

کمی پیشتر، طالبان پیشنهاد «احمد مسعود» رهبر جبهه مقاومت پنجشیر را مبنی بر آمادگی برای گفتگو در صورت خروج نیروهای طالبان از ولایت پنجشیر، رد کرده بود.

الجزیره به نقل از سخنگوی طالبان اعلام کرد: بعد از اینکه احمد مسعود پیشنهاد صلح ما را رد کرد، ما دیگر هیچ حرفی برای گفتن به او نداریم.

بعد از چند روز درگیری فشرده، احمد مسعود ضمن استقبال از پیشنهاد شورای علمای افغانستان برای انجام مذاکرات، گفته بود: اگر طالبان نیروهای خود را از پنجشیر خارج کند، جبهه پنجشیر از تحرکات نظامی دست کشیده و آماده گفتگو است.

همچنین به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، طالبان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ساختمان دفتر مرکزی ولایت پنجشیر و دیگر ساختمان‌های دولتی را به تصرف خود درآورده است.

این بیانیه تصریح کرد که درگیری‌ها در حال حاضر در مرکز این ولایت، شهر بازارک، ادامه دارد.

فهیم دشتی، سخنگوی نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان در پنجشیر کشته شد.

سخنگوی «جبهه مقاومت ملی افغانستان» در درگیری با طالبان جان باخت

 به گزارش اسپوتنیک، منابع آگاه گزارش دادند که «فهیم دشتی» سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان در پی درگیری‌ها در ولایت پنجشیر جان باخته است.

خبرگزاری طلوع نیوز نیز با انتشار یک پیام توئیتری در تأیید این خبر نوشت: «فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت و یکی از خبرنگاران مشهور کشور، امروز در نبرد با نیروهای طالبان در پنجشیر کشته شده است.

گفتنی است، فهیم دشتی که خواهرزاده «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی آشتی افغانستان بود، از افراد نزدیک به احمدشاه مسعود به شمار می‌رفت.

فهیم دشتی همچنین عضو ارشد حزب جمعیت اسلامی و عضو فدراسیون ژورنالستان افغانستان بود.

فهیم دشتی

کدخبر: 718026 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟