ظریف: دانشگاه می روم ، کجا بهتر از دانشگاه؟ / من دیگر خارجی نیستم؛ داخلی شدم
حجم ویدیو: 2.49M | مدت زمان ویدیو: 00:00:20

به گزارش رکنا، محمد جواد ظریف روز یکشنبه در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران، گفت: در زمینه اقتصادی کشور تلاش کردیم گام‌هایی برداریم. در دو سال اول هم موفقیتهایی داشتیم که نتیجه آن در رشد بی سابقه کشور خود را نشان داد اما متاسفانه با بدعهدی آمریکایی‌ها روبرو شدیم.

وزیر امور خارجه افزود: در نامه ای که دو هفته قبل به دبیر کل سازمان ملل متحد نوشتم تاریخچه این بدعهدی‌ها را از شهریورماه ۱۳۹۵ ثبت کردیم و این بدعهدی‌ها به صورت یک کتاب درآمد که ظرف امروز و فردا منتشر می‌شود. این نشان دهنده این است تلاش خودمان را کردیم اما عوامل بیرون دولت و عوامل بیرون کشور مانع شدند که بتوانیم به نتیجه‌ای که بخواهیم برسیم.

ظریف گفت: دومین چیزی که ما باید در این وضعیت کرونا برای مردم فراهم می‌کردیم واکسن بود. البته باید توجه ما به تولید داخل بود. اما به عنوان وزارت خارجه وظیفه داشتیم که برای دسترسی به واکسن خارجی کمک کنیم که برای این کار در خدمت وزارت بهداشت بودیم و خوشحالیم که تاکنون بیش از ۱۰ میلیون واکسن خارجی وارد کشور شده و با برنامه‌ریزی که شده ظرف ماههای آینده چند ۱۰ میلیون دیگر واکسن وارد خواهد شد و این نقیصه مهم که واکسیناسیون عمومی است رفع خواهد شد.

وی افزود: در حوزه دیپلماسی اقتصادی و حوزه افزایش اعتبار در خارج کشور تلاش‌هایی شده و فکر می‌کنم امروز جهان به ایرانی به عنوان فرد معقول و قابل اعتماد و فردی که روی حرف خود می‌ایستد ولی برابر ظلم قد خم نمی‌کند نگاه می‌کنند.

ظریف افزود: آمریکایی ها را در برجام شکست دادیم به‌رغم این که قدرت اقتصادی آمریکا توانست فشارهایی را بر مردم وارد کند اما سه بار ظرف 2 ماه در سازمان ملل متحد شکست خوردند که اینها نشان‌دهنده این است که مردم ما به جهان ثابت کردند آن کسی که ایجاد مشکل در دنیا می‌کند و آن کسی که باید رفتار خود را تغییر دهد امروز مردم دنیا فهمیدند که آمریکا است که باید امروز رفتار خود را تغییر دهد. یادتان هست که آمریکا اعلام می‌کرد که ایران باید رفتار خود را تغییر دهد و این دستاورد هدیه ای به این مردم بزرگ است.

وی درباره اینکه آیا برای کابینه جدید دعوت شدید، گفت: برای کابینه جدید دعوت شدیم که دعا کنیم و همین کار را خواهیم کرد.

ظریف درباره این که مهمترین کار شما در این ۸ سال چه بود گفت: مهمترین کار ما برجام بود که انجام دادیم.

وزیر امورخارجه درباره این که بعد از وزارت کجا خواهید رفت افزود: دانشگاه می روم، کجا بهتر از دانشگاه است؟

کدخبر: 709211 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟