مخالفت مجدد چین با بازدید کارشناسان بهداشت جهانی از آزمایشگاه های شهر ووهان

ویروس کرونا دسامبر 2019 از کشور چین در جهان گسترش یافت. ووهان چین نخستین شهری بود که با ویروس کرونا درگیر شد. برخی کشورهای غربی آزمایشگاه های ووهان چین را عامل اصلی شیوع کرونا می دانند. دولت چین البته تا به حال زیر بار این اتهام نرفته است. دولت چین اما اجازه بازدید کارشناسان بهداشت جهانی از آزمایشگاه های ووهان را نیز صادر نمی کند.

به گزارش رکنا، معاون وزیر بهداشت چین امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی درخواست رئیس سازمان بهداشت جهانی مبنی بر بازدید از آزمایشگاه‌های شهر ووهان خاستگاه ویروس کرونا را باعث شگفتی‌اش خوانده و گفته «فرضیه منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا مبتنی بر شواهد علمی نیست و به همین دلیل درخواست این سازمان نوعی توهین به ساحت علم تلقی می‌شود.»

پیش از این رئیس سازمان جهانی بهداشت از چین درخواست کرده بود که برای تکمیل بررسی‌های محققان این سازمان جهت شناسایی منشا اصلی ویروس کرونا، مقامات پکن همکاری بیشتری داشته باشد و برای بازدید از آزمایشگاه‌های شهر ووهان مجوز بدهند.

از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در جهان درخواست‌های زیادی از سوی سازمان بهداشت جهانی به مقامات پکن ارائه شده تا پرونده نخستین افراد درگیر با کرونا را در اختیارشان بگذارند و همچنین از محل‌هایی مانند آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان بازدید کنند، که همگی با مخالفت شدید دولت چین روبرو شده است. برخی معتقدند ویروس کووید۱۹ از آزمایشگاهی در ووهان به بیرون درز پیدا کرده است. 

کدخبر: 707036 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟