محل قرنطینه ایرانیان از ووهان آمده ، هتلی اطراف تهران/ چند کودک در میان مسافران +عکس

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره ورود ایرانیان ساکن در چین به کشور گفت: این افراد که بیش از 50 نفر هستند، مقیم ووهان مرکز شیوع و انتشار کرونا ویروس جدید بودند. بعد از هماهنگی هایی که با دولت چین صورت گرفت؛ این هموطنان بامداد امروز، تحت مراقبت های بهداشتی با یک پرواز اختصاصی وارد فرودگاه بین المللی امام شدند.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از انتقال این افراد از شهر ووهان به تهران و فرودگاه امام (ره) این افراد به مکانی که از قبل برای آنها آماده سازی شده بود انتقال یافتند و مراقبت های خاص فضای قرنطینه  تحت  پوشش بهداشتی و نظارت تیم اورژانس آغاز شد.

جهانپور تاکید کرد: هیچ کدام از این افراد مبتلا به کرونا ویروس نیستند ولی با توجه به حساسیت موجود و نیاز مبرم به آزمایشات تخصصی پزشکی همگی این مسافران ووهان- تهران تحت آزمایشات لازم قرار  خواهند گرفت و با توجه به اینکه  این افراد از منطقه هایپر اندمیک آمده اند طبق پروتکل ها دو هفته تحت نظر پزشکی بوده و مهمان وزارت بهداشت خواهند بود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: در صورتی که این افراد علائمی نداشته باشند و سلامت آنها توسط سازمان مبارزه با بیماری ها تامین شود بعد از مدت تعیین شده قرنطینه می توانند به شهرهای خود در نقاط مختلف کشور و نزد خانواده هایشان بروند. 

جهانپور گفت:  بعضا مواردی در این افراد به صورت خانوادگی هستند و حتی کودک نیز در بین آنها وجود دارد. آمار آن افراد به زودی به پذیرش به تفکیک منتشر خواهد شد.

جهانپور در پاسخ به این سوال که سلامتی پرسنلی که در هتل حضور دارند چگونه تامین می‌شود اظهار کرد: مراقبت های بهداشتی اگر انجام شود هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. البته تعداد افراد درون هتل، به حداقل رسیده است. پرسنل نیز اگر قرار باشد درگیر با این موضوع باشند آموزش و لوازم های مورد نیاز را دریافت خواهند کرد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره خصوص محل اقامت این هموطنان از ووهان به تهران آمده گفت : هتلی در اطراف تهران برای اقامت و نگهداری از این عزیزان تعیین شده است .

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، تلفن های همراه این مسافران به محض ورود به ایران در لابی هتل محل قرنطینه از آنان گرفته شده است و به این هموطنان از ووهان آمده گفته شده است که بعد از انجام تست اولیه باید 5 روز منتظر نتیجه باشند ، پس از آن اگر مبتلا نبودند که از قرنطینه خارج می شوند و در صورت مشکوک بودن به ابتلا تا 14 روز دیگر در قرنطینه خواهند ماند.

 

پرواز ماهان حامل دانشجویان ایرانی و چند کشور دیگر به سوی ایران از ووهان چین - کرونا

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541151 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟