وحشت اسرائیلی ها از پهپادی ایران + عکس

توان پهپاد ایرانی بسیار بالاست. توان پهپاد ایرانی اسرائیل را به وحشت انداخته است. پهپاد ایرانی برتری هوایی نسبت به اسرائیل دارد. پهپاد ایرانی نگرانی اسرائیلی ها را به همراه داشته است. پهپاد ایرانی توانایی بسیار بالایی در رد زنی و هدف گذاری سوژه ها دارد.

به گزارش رکنا، عاموس هارئیل تحلیل‌گر ارشد روزنامه هاآرتص در یادداشتی به نقل از منابع آگاه نظامی اسرائیل اعتراف کرد توان پهپادی ایران اسرائیل را به شدت نگران کرده است.

این تحلیل‌گر نزدیک به محافل امنیتی اسرائیل در مقدمه یادداشت خود آورده است: این جنگ افزار کاربری نسبتا آسانی دارد اما می‌تواند به شدت دشمن را به دردسر بیاندازد، قیمت آن ارزان است و همین امر باعث شده است تا ایران نیروی هوایی کم هزینه‌ای را برای خود ایجاد کند، در مقابل اسرائیل به شت از این توانمندی نگران است، به ویژه که اکنون این فن‌آوری در اختیار بسیاری از متحدان ایران هم قرار گرفته است.

در ادامه این یادداشت آمده است: مسئولین امنیتی و نظامی اسرائیلی به شدت از افزایش توانمندی پهپادی ایران به وحشت افتاده اند، ایران نه تنها اکنون صاحب این فن‌آوری است بلکه آن را در اختیار متحدین خود در لبنان، غزه و یمن هم قرار داده است.

به اعتقاد یک منبع نظامی اسرائیلی ایرانی‌ها فن‌آوری ساخت و تولید پهپادها را به طور کامل بومی سازی کرده‌اند و از ساخت بدنه آن تا سیستم هدایت و سامانه رادار گریز همگی ساخت ایران است و توانسته‌اند بین مسافت پرواز و میزان حمل مواد منفجره هم تناسب ایجاد کنند.

به زعم و اعتراف این رسانه عبری زبان: ایران موفق شده است انواع و اقسام هواپیماهای بدون سرنشین را تولید کند، از هواپیماهای دور برد گرفته تا میان برد و کوتاه برد که همگی قادر به حمل مواد منفجره در انواع و اقسام مختلف آن هستند.

ارزیابی‌های اسرائیلی نشان می‌دهند که هواپیماهای بدون سرنشین ایران موفق شده‌اند جایگزین مناسبی برای موشک‌های بالستیک باشند که بر خلاف آنها سنگین و پر هزینه هم هستند در حالی که همین پهپادها هم توان بازدارنگی مناسبی را به وجود می آورند.

یک منبع آگاه نظامی اسرائیلی هم به هاارتص گفت: ایرانی‌های توانمندی و تبحر بسیار بالایی را در هدایت هواپیماهای بدون سرنشین از خود نشان داده‌اند و ثابت کره‌اند که در جنگ میان جنگ‌ها قادر هستند با کارایی بسیار بالایی از این ابزار استفاده کنند.

به زعم این رسانه اسرائیلی توان پهپادی ایران نه تنها اسرائیل بلکه آمریکایی‌ها را هم نگران کره اند.

هارئیل در این رابطه فاش کرد: مسئله توان پهپادی ایران یکی از دستور کارهای ثابت هفته های اخیر در گفتگوهای امنیتی بین اسرائیل و ایالات متحده بوده است.

او فاش کرد یکی از محورهای گفتگوی بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل و آویو کوخافی رئیس ستاد ارتش اسرائیل به واشنگتن بررسی این توانمندی است.

این تحلیل‌گر نزدیک به محافل امنیتی اسرائیل همچنین فاش کرد، در چارچوب این نشست‌ها مقرر شد، تصاویر و اطلاعات جمع آوری شده توسط نیروهای سنتکام مستقر در خلیج فارس در این رابطه در اختیار اسرائیل قرار بگیرد.

به اعتراف عاموس هارئیل این نگرانی به حدی است که به شرکت سازنده گنبد آهنین دستور داده شده است تا تغییراتی را بر روی این سامانه جهت کشف و رهگیری انواع مختلفی از پهپادها که با سرعت و ارتفاع نسبتا پایین حرکت می‌کنند، صورت بپذیرد.

یک افسر اسرائیلی هم در این رابطه به هاآرتص گفت: ما تلاش‌های زیای برای بهبود توانمندی‌های خود انجام می‌دهیم اما همیشه این وحشت را داریم که ایران به همراه متحدانش (محور مقاومت) هر روز بر توانمندی و گستردگی به کارگیری این جنگ افزار می‌افزاید و ما باید هر روز به نبال پیدا کردن نقاط قوت آن برای تقابل باشیم.

کدخبر: 705811 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟