سهل انگاری گردشگران عامل آتش سوزی در منطقه دیزمار

به گزارش رکنا، داود غنی پور معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: در این آتش سوزی متاسفانه حدود ۱۰ هکتار از اراضی مرتعی مشجر روستای قاشقچی در منطقه حفاظت شده دیزمار طعمه دچار حریق شد.

او  افزود: عصر چهارشنبه ۲۶ مرداد یک مورد آتش سوزی در اراضی قاشقچی منطقه حفاظت شده دیزمار از طریق همیاران محیط زیست اعلام شد، که بلافاصله چندین گروه از شهرستان‌های ورزقان و خداآفرین به همراه همیاران محیط زیست برای مهار آتش به منطقه اعزام شدند.

او  ادامه داد: همراهی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان‌ها و جوامع محلی در کنار نیرو‌های حفاظت محیط زیست به صورت مداوم تا ساعت ۱۲ ظهر دیروز پنجشنبه ادامه داشت و در طی این مدت عملیات اطفاء حریق و پاکسازی کامل مناطق دارای ظرفیت حریق با تلاش تمامی عوامل انجام شد.

دشواری مهار آتش به دلیل وزش شدید باد

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان افزود: به دلیل وزش شدید باد و خشکی پوشش گیاهی منطقه که ناشی عدم بارندگی و خشکسالی‌های مداوم می‌باشد مهار آتش با دشواری انجام می‌شد و باعث می‌شد در کمترین زمان وسعت بیشتری طمعه حریق شود.

غنی پور از مردم محلی، گردشگران ، چوپانان و طبیعت گردان خواست از هرگونه به جا گذاشتن خاکستر و انداختن ته سیگار در جنگل خودداری و در صورت ایجاد آتش سوزی سریعاً آن را مهار کنند و به نزدیکترین واحد‌های محیط زیست یا منابع طبیعی اطلاع دهند.

کدخبر: 816495 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟