بازداشت خواستگار انتقام جو / او آبروی دختر مورد علاقه اش را برد + عکس

به گزارش رکنا، سرهنگ سید مهدی عمران فر سرپرست پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه خانمی که مدعی بود فردی ناشناس در فضای مجازی با انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز قصد بدنام کردن او را دارد به مرکز پلیس فتا مراجعه کرد گفت: بررسی این موضوع با هماهنگی مقام قضایی به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او می گوید: با بررسی‌ اولیه مشخص شد متهم خواستگار سابق این خانم بوده که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز کرده و موجبات هتک حیثیت و ترس شاکیه شده است.

هشدار به شهروندان

به گفته سرپرست پلیس فتا استان، متهم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی مراجع  قضایی‌ دستگیر شد.

عمران فر از شهروندان خواست: در زمینه نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی دقت بیشتری داشته باشند و آنها را در شبکه‌های مجازی برای دیگران حتی اعضای خانواده و بستگان ارسال نکنند زیرا ممکن است در آینده مورد سوءاستفاده واقع شود.

او به کاربران متخلف هشدار داد: برای اقداماتی همچون خصومت‌های شخصی و انتقام جویی از انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری بپرهیزند چرا که برابر قانون مجازات اسلامی این کار جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن اشد مجازات را تعیین کرده است.

سرپرست پلیس فتا استان استان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌ها موضوع را از طریق وبگاه www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

کدخبر: 816491 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟