عملیات امدادونجات هوایی برای نجات یک کوهنورد در ارتفاعات الوند همدان

به گزارش رکنا، «حمید عرفی‌یگانه» با اشاره به انجام یک عملیات سخت و طاقت فرسا در روز جمعه ۱۷ تیر ماه، خاطرنشان کرد: با دریافت گزارش حادثه‌ای از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت استان مبنی بر سقوط یک کوهنورد در پایین کلاهک سه طبقه کلاغ لانه و آسیب‌دیدگی جدی در ناحیه پا و مچ دست، پیگیری لازم جهت دریافت مجوز پرواز از سازمان امدادونجات و هماهنگی لازم برای اعزام تیم عملیاتی به محل حادثه انجام شد.

وی افزود: تیم عملیاتی واکنش سریع همدان توسط بالگرد به سمت کلاغ لانه الوند اعزام و در محل ایمن مستقر شدند که پس از عبور از مناطق صعب‌العبور خود را به مصدوم رساندند.

انجام اقدامات اولیه امدادگران برای نجات یک کوهنورد در ارتفاعات الوند همدان

معاون امدادونجات هلال احمر همدان بیان کرد: امدادگران پس از انجام اقدامات اولیه، آتل‌بندی و بسکت کردن مصدوم، او را با کمک کوهنوردان حاضر در منطقه تا محل فرود بالگرد انتقال دادند.

عرفی‌یگانه با اشاره به وضعیت وخیم مصدوم و تقدیر از همکاری تیم کروی پرواز و تیم واکنش سریع همدان، گفت: مصدوم دچار شکستگی باز و بیرون‌زدگی کامل استخوان درشت نی پای چپ و احتمالا شکستگی قوزک پای راست، دست راست و جراحات در ناحیه سر شده بود که با انجام اقدامات اولیه و تثبیث وضعیت مصدوم با استفاده از بسکت به بیمارستان بعثت همدان منتقل شد.

کدخبر: 801833 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟