هشدار باران و وزش شدید باد برای استان های جنوبی / تهران بارانی و طوفانی می شود

به گزارش رکنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، زنجان،‌ شمال مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های تهران و البرز در ساعات بعدازظهر افزایش ابر،‌ رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

فردا یکشنبه علاوه بر مناطق ذکرشده این شرایط در استان اردبیل نیز پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات تهران،‌ البرز و جنوب سیستان و بلوچستان و چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات تهران و البرز در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز تا چهارشنبه در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

همچنین امروز و فردا در غرب استان هرمزگان، بوشهر،‌ جنوب فارس و جزایر شرق خلیج فارس وزش باد شدید و خیزش گردوخاک روی می‌دهد.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد شمال‌غربی

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی از 1 تا 1.5 متر و در نواحی فراساحلی 1.5 تا 2 متر

منطقه اثر:

شنبه 1401/03/07: تنگه هرمز، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

دوشنبه 1401/03/09: نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق‌شدن شناگران، احتمال پاره‌شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها، احتمال خسارت به تأسیسات دریایی و احتمال خسارت به قایق‌های صیادی و شناورهای کوچک.

توصیه: پرهیز از شنا به‌ویژه در فراساحل، محدودیت در تردد با قایق‌های سبک و تفریحی و فعالیت‌های شیلاتی، احتیاط در ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، محدود کردن فعالیت‌های پشتیبانی صنایع به‌ویژه در فراساحل.

کدخبر: 785513 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟