هواپیما ارتش این دختر بچه را از مرگ نجات داد / زهرا کوچولو کیست؟ + عکس

به گزارش رکنا، روز گذشته  سخنگوی سازمان اورژانس کشور از اهدای عضو پسر بچه یک ساله خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت ماجرا و انجام عمل پیوند ، قلب او در طی عملیاتی ویژه با جت فالکوم ارتش به تهران منتقل شد.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار  رکنا درباره عملیات قلب پسر یک ساله از مشهد به تهران اظهار داشت: با اعلام مرگ مغزی پسر یک ساله ای درمشهد به دلیل مسمومیت و با توجه به اینکه زمان بسیار کمی برای انتقال قلب به تهران داشتیم عملیات پیچیده ای را با همکاری نیروی هوایی ارتش، کادر درمان و اورژانس کشور آغاز کردیم .

انتقال قلب

وی در ادامه گفت: پسر یک ساله ای براثر مرگ مغزی مسمومیت دارویی در مشهد با رضایت خانواده متوفی مراحل اولیه اهدای عضو به یک دختر 4 ساله آغاز شد. باتوجه به اینکه دختر 4 ساله به عنوان گیرنده در بیمارستان شهید رجایی تهران بستری بود قلب متوفی با جت فالکون ارتش به تهران برای اهدای عضو منتقل شد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: پس از فرود جت فالکوم ارتش در فرودگاه مهرآباد قلب متوفی با آمبولانس به بیمارستان شهید رجایی برای اهدای عضو منتقل شد و عمل پیوند قلب بیمار مرگ مغزی به دختر بچه 4 ساله با موفقیت انجام شد.

امروز عکس زهرای خردسال منتشر شده است.

 

 

کدخبر: 769509 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟