آب گرفتگی شدید معابر قم + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 11.33M | مدت زمان ویدیو: 00:01:21

به گزارش رکنا، امروز معابر شهر قم دچار آب گرفتگی شدید بر اثر وقوع بارندگی شد. شهر قم امشب دچار وقوع سیل شد.

اداره‌کل هواشناسی قم عصر امروز با اعلام هشدار سطح نارنجی بارش باران و سیلاب در قم تاکید کرد: فعالیت سامانه بارشی در این استان که از روز جاری آغاز شده تا شانزدهم آبان‌ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

آب گرفتکی معابر قم (1)

در هشدار سطح نارنجی شماره ۹ این اداره‌کل آمده است: این سامانه بارشی که از سیزدهم آبان‌ماه در قم فعال شده، بارش شدید باران و کاهش محسوس دما را در پی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، سامانه مذکور تا یکشنبه هفته آینده شانزدهم آبان‌ماه ادامه پیدا می‌کند و کل استان قم نیز تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت.

گزارش هواشناسی قم حاکیست: وزش شدید باد، سیلابی شدن مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، لغزندگی جاده و معابر، کاهش دید افقی، کاهش محسوس دما و وقوع رعد و برق از مخاطره‌های این سامانه بارشی است.

گزارش خاطرنشان کرده است: پرهیز از تردد و توقف در کنار رودخانه و مسیل‌ها، انجام اقدام‌های لازم توسط گلخانه داران برای مقابله با کاهش دما، اتخاذ تمهیدهای لازم در مورد پیشگیری و رفع آبگرفتگی معابر، احتیاط لازم در عبور و مرور جاده‌ای و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوری از سوی شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

آب گرفتکی معابر قم (3)

همچنین در ادامه توصیه‌های اداره‌کل هواشناسی استان موارد دیگری از جمله تسریع در برداشت و جابه‌جایی محصول‌های برداشت شده باغی و زراعی به انبار و اتخاذ سایر تمهیدها جهت پیشگیری از خسارت به محصول‌های کشاورزی نیز تاکید شده است.

کدخبر: 736876 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟