ژانت محمدی بانوی کرمانشاهی فرشته نجات شد + عکس

مسئول بیماری‌های خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص این خبر، اظهار کرد: روز گذشته مرحومه «ژانت محمدی» متاسفانه جان خود را از دست دادند اما با موافقت خانواده این مرحومه، اعضای ایشان به بیماران نیازمندان اهدا عضو شد.

لازم به ذکر است که این سومین اهدای عضو طی سال جاری در استان کرمانشاه است که هر سه آن نیز توسط بانوان صورت گرفته است.

به گزارش رکنا، پیش از مرحومه «ژانت محمدی»، خانم‌ها «زهرا حاجی‌علیانی» و «بیتا خوزستانی» که دچار ضایعه مغزی شده بودند با موافقت خانواده‌هایشان اهدای عضو داشتند و جان تعدادی از بیماران نیازمند را نجات دادند.

در همین خصوص،کارشناس پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان داشت: شرایط ناشی از بحران بیماری همه‌گیر کرونا ، موجب توقف اعمال جراحی پیوند عضو در کشور شده و همین مساله، اهدای عضو در کرمانشاه را هم متوقف کرده است.

وی با اشاره به ۱۳ مورد اهدای عضو در سال ۹۸ در استان، گفت: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹ این آمار به طرز چشمگیری کاهش یافت به‌طوریکه تنها یک مورد اهدا عضو داشتیم و طی سال‌جاری هم این نخستین اهدای عضو است که به نام زهرا حاجی‌علیانی ثبت شد.

زارعی تصریح کرد: اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی که امکان بازگشت آن‌ها وجود ندارد، می‌تواند به یک تا هشت نفر حیاتی مجدد ببخشد، اما متأسفانه سالانه ۵ تا ۸ هزار مرگ مغزی در کشور به ثبت می‌رسد که در ۶ هزار مورد اعضای سالم افراد دچار مرگ مغزی زیر خاک رفته و هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود.

کدخبر: 715342 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟