محمد علی نژاد صاحب بلندترین سبیل ایران درگذشت ؟ + عکس

البته اطلاعات دقیقی درباره ایشان و رکوردش در دست نیست و چون رکوردش چندان ثبت رسمی هم نبوده، مشخص نیست چقدر دقیق است. ادعا می‌شود آقا محمد ۵۵ ساله با طول سبیل ۱۲۲ سانتی متر، رکورددار درازترین سبیل ایران بوده است.

خب شاید از نظر خیلی‌ها چنین رکوردهایی مهم نباشد چون نفعی برای جامعه ندارد؛ اما واقعیت این است رکورد در دنیا بستر سرگرمی، خاص بودن و ایجاد هیجان و رقابت در جامعه است، برای همین خیلی از رکوردهای به‌ظاهر ساده، می‌توانند با تزریق حال خوب به جامعه مفید هم باشند. برای همین نباید از کنار هیچ رکورد و تلاشی که برای ثبت آن شده به‌راحتی گذشت.

فراموش نکنید ثبت رکورد، تشویق جامعه به بهترین بودن، تکاپو برای هیجان و رقابتی جالب است که غیر از فواید داخلی، در بسیاری از مواقع باعث اعتبار نام کشور در مجامع بین‌المللی هم می‌شود.

مرد سبیلوی ایران با سبیل‌های 122 سانتی‌متری

محمد علی نژاد که به‌تازگی خبر درگذشت او منتشر شده، ۵۵ ساله و ساکن شهر خورموج استان بوشهر بود. او با سبیلش به طول ۱۲۲ سانتی‌متر به عنوان رکورددار درازترین سبیل جهان شناخته می‌شد. او که به شغل آشپزی اشتغال داشت، گفته بود از ۱۸ سالگی علاقه به داشتن سبیل پیدا کرده است.

او از سال ۸۴ آن را کوتاه نکرده و از نوعی روغن مار که از کشور هندوستان تهیه کرده بود، برای نگهداری و بهداشت آن استفاده می‌کرد. طول سبیل محمد ۱۲۲ سانتی متر بود و ظاهرا رکورد طولانی‌ترین سبیل در جهان تاکنون مربوط به یک مرد هندی بوده که ۱۱۴ سانتی متر است.

کدخبر: 708060 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟