فداکداری مرد شهرکردی در آخرین ثانیه های زندگی

زهرا سیاح امروز  با اشاره به چهار اهدا در 48 ساعت گذشته در استان گفت: روز چهارشنبه 23 تیر در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد چهار عمل اهدای عضو و جداسازی صورت گرفت و تیم جداسازی بی‌وقفه در تلاش بودند.

به گزارش رکنا، هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضا در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: یکی از این اهدا عضوها مربوط به محمد نظریان پدر 58 ساله لردگانی بود که به دلیل خونریزی مغزی و پس از احیای ناموفق با رضایت خانواده اعضای بدنش اهدا شد.

سیاح افزود: دومین مورد اهدا عضو مربوط به امیرحسین حکمی شلمزاری جوان 19 ساله‌ای بود که بر اثر سانحه تصادف با موتور سیکلت دچار آسیب‌های متعدد و شدید شده بود و پس از احیای ناموفق با رضایت خانواده اهدای عضو صورت گرفت.

وی ادامه داد: سومین و چهارمین مورد مربوط به دو خانواده بروجنی سهیلا سماری که در اثر خونریزی مغزی  تحت مراقبت ویژه بود و محمدقلی زمانی پدر 54 ساله که در اثر سانحه تصادف دچار آسیب شدید شده بود، است که پس از اعلام و تایید مرگ مغزی با رضایت خانواده‌های آن‌ها اعضا اهدا شد.

سیاح  با اشاره به اینکه این چهار مورد اهدای عضو نهم تا دوازدهمین مورد اهدا در سال جاری در استان است بیان کرد: اعضای اهدایی این دو فرد توسط تیم‌های مجربی از شهرکرد، تهران و شیراز جداسازی شد و با ارسال به استان‌های شیراز و تهران ناجی جان بیماران نیازمند اهدا شد.

وی اظهار داشت: کبد مرحوم محمد نظریان به شیراز و نسوج وی به تهران،کبد و کلیه‌ها و پانکراس مرحوم امیرحسین حکمی نیز به شیراز و نسوج و قلب جوان وی بوسیله جت اختصاصی که از طرف وزارت بهداشت هماهنگ شده بود به تهران ارسال گردید.

سیاح افزود: کبد و کلیه‌های مرحوم سهیلا سماری به شیراز و نسوج به تهران و کبد مرحوم محمدقلی زمانی به شیراز و نسوج وی به تهران ارسال شد تا نجات‌بخش چشم‌انتظاران بخش اهدا شوند.

کدخبر: 705136 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟