پیش‌ بینی بارش‌ های شدید در نوار ساحلی بندرعباس تا کنارک و چابهار و لزوم اتخاذ تدابیر ایمنی

به گزارش رکنا به نقل ازخبرگزاری خانه ملت، "علی اکبر محرابیان" با اشاره به ارائه گزارشی از عملکرد وزارت نیرو در سال 1402 و برنامه‌های سال 1403 به کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: در حوزه آبرسانی بیش از برنامه 4 ساله طرح اجرا شده است، در برنامه پیش‌بینی شده بود که 700میلیون مترمکعب آبرسانی شهری انجام شود که امروز بالغ بر 1 میلیارد و 200 میلیون متر‌مکعب طرح آبرسانی را به اتمام رسانده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان دولت سیزدهم این میزان از 2 میلیارد مترمکعب عبور و 300درصد عملکرد برنامه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه وعده داده بودیم که آبرسانی روستایی 10 هزار روستا را اجرا کنیم که تا پایان سال گذشته آبرسانی 5 هزار روستا به اتمام رسیده و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت آبرسانی 10 هزار روستا به اتمام برسد، عنوان کرد: در حوزه سدسازی بیش از 60 درصد برنامه‌ها اجرا شده و تا پایان دولت سیزدهم بیش از 34 سد به مرحله آبگیری و بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در خصوص بارش‌ها گزارشی را تقدیم مجلس و کمیسیون کشاورزی کردیم، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 28 و 29 فروردین ماه جاری سامانه پرقدرتی وارد کشور می‌شود و بارش‌های قابل توجهی را در استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و جنوب فارس را شاهد می‌شویم.

به گفته محرابیان، پیش‌بینی ما حاکی از این است که بارش‌ها در برخی از نقاط عدد قابل توجه تا حدود 200 میلیمتر است ضرورت دارد که مردم و مسئولان توجه داشته و مسائل ایمنی را در نوار ساحلی بین بندرعباس تا کنارک و چابهار در نظر بگیرند تا شاهد خسارت نباشیم زیرا بارش‌های روزهای آینده قابل توجه است.

برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی متناسب با سطح زیرکشت در دستورکار قرار می‌گیرد

"محمدجواد عسکری" در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود با حضور وزیر نیرو، گفت: بر اساس نوید ارزشمند وزارت نیرو، برداشت آب از آبخوان‌ها و سفره‌های زیرزمینی به تناسب سطح زیرکشت و نیاز کشاورز برای تولید بیشتر و با کیفیت تر در دستورکار قرار می‌گیرد و این اقدام باعث می‌شود تولید کنندگان بدون دغدغه تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها روند کار به خوبی پیش می‌رود، شعار سال حاکی از جهش تولید و مشارکت مردم است و در بخش‌های کشاورزی باید جهش تولید را داشته و مشارکت مردم را که وجود دارد حمایت و پشتیبانی کنیم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از نکاتی را که در نشست با وزیر نیرو مطرح شده در خصوص برقی کردن چاه‌های کشاورزی بود، ادامه داد: در این زمینه موارد قانونی وجود دارد که مقرر شد وزارت نیرو پیشنهاد خود را در این خصوص ارائه کرده و با هماهنگی یکدیگر بتوانیم این موارد را برطرف و تا پایان سال تمامی چاه‌های کشاورزی را برق دار کنیم.

کدخبر: 988995 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟