هزینه اقامت یک شب در بوشهر

به گزارش رکنا، دریا و سواحل آرام در کنار زیبایی های بافت تاریخی بوشهر، موسیقی که در تار و پود این شهر جریان دارد و خصوصا خیام خوانی که یکی از انگیزه های مشتاقان سفر به بوشهر می باشد؛ در کنار نخلستان های سبز، کلوت های سحرانگیز، کوه نمک، جنگل های حرا و سواحل مرتفع جنوب استان و… در کنار مردمی که اهل مدارا و مهمان نواز هستند، باعث شده بوشهر به مقصد جدید گردشگران خصوصا طی زمستان تا نوروز مبدل شود.

در این بین، یکی از اصلی ترین هزینه های سفر مربوط به اسکان است، خصوصا برای آن دسته از مسافرانی که با برنامه ریزی قبلی وارد این استان شده و دشواری و سختی های چادرخوابی در معابر را به جان نمی‌خرند.

هتل ها ۳ تا ۳.۵ میلیون تومان

در این گزارش، الگوی جمعیتی ۳ تا ۴ نفره را برای خانوار ایرانی درنظر گرفته و به بررسی قیمت اقامتگاه‌ها در استان پرداختیم.

تنها هتل ۵ ستاره استان در شهر کنگان با نرخ هر شب ۶.۷ میلیون تومان، قطعا از عهده هرکسی بر نمی آید و مراجعان لاکچری یا مهمان صنایع نفت و گاز جنوب استان دارد.

اما سایر هتل های بوشهر که سه ستاره هستند، براساس امکاناتی که دارند از ۳ تا ۳.۵ میلیون تومان در هر شب برای مسافران آب می خورد.

خانه مبله زیر ۲ میلیون به سختی پیدا می کنید!

گزینه دیگر، خانه های مبله در بوشهر است که در زمان اوج مسافران نظیر نوروز، زیر ۲ میلیون تومان برای هر شب نیست.

بومگردی ها، اقامتگاه اقتصادی

اقامتگاه‌های بومگردی ها از نظر اقتصادی در رتبه بعدی قرار می گیرند.

بررسی نرخ های آن ها نشان می دهد که به تناسب متراژ اتاق، نوساز بودن و نزدیکی به دریا، برای هر شب اقامت در بومگردی باید ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان دست به جیب شد.البته نرخ بومگردی های اطراف بوشهر که در روستاهای گورکات قرار می گیرد، مناسب تر از این نرخ هاست.

ظرفیت پایین مدارس برای اسکان

اسکان در مدارس هم براساس تعرفه ای که برای مسافران فرهنگی، کارمند یا آزاد در نظر گرفته اند، به ترتیب بین ۱۵۰ ، ۲۰۰ و ۳۰۰ هزار تومان می باشد.

البته واقعیت این است که ظرفیت مدارسی که برای اسکان نوروزی پیش بینی شده محدود می باشد و اگر متقاضی فرهنگی و کارمند دولت نداشته باشد، آن وقت نوبت افراد آزاد می شود.

عدم استقبال از کمپینگ های شهرداری

آخرین گزینه هم اقامت در کمپینگ های شهرداری است که باید چادر از مسافران باشد و بابت هر شب از هر خودرو ۷۰ هزار تومان دریافت می شود.

البته باید در نظر گرفت که با این مبلغ انتظار امکانات چندانی را نباید داشت و تنها مزیت این کمپینگ ها در دسترس بودن آب شرب و سرویس بهداشتی است.

شهرداری بوشهر امسال سه کمپ در دهکده گردشگری، کنار میدان انتظام و پارک شغاب درنظر گرفته که بررسی ها نشان می‌دهد به دلیل فاصله ای که با دریا دارد، با استقبال مسافران مواجه نشده و ظرفیت خالی زیادی دارد. البته عدم ممنوعیت برپایی چادر در معابر بوشهر هم مزید برعلت شده که مسافران قید پرداخت هزینه ای به شهرداری را بزنند.

منبع: ایسنا

بوشهر

بوشهر

 

بندر سیراف بوشهر

کدخبر: 983960 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟