سرعت اینترنت در استان گلستان تا 950 مگابیت بر ثانیه است

«عیسی زارع پور» روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران از افتتاح فیبر نوری در استان گلستان در سفر استانی رئیس جمهور خبر داد و گفت: گلستان نخستین استانی است که همه شهرهای آن زیر پوشش فیبر نوری قرار گرفته و سرعت اینترنت در این استان تا ۹۵۰ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ۹۹.۲ درصد روستاهای استان گلستان هم به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند و فقط ۷ روستا تا یک ماه آینده به این شبکه می‌پیوندند.

زارع پور درباره خدمات دستگاهها در پنجره ملی خدمات هوشمند، گفت: تاکنون ۷۱ درصد خدمات دستگاه‌ها در پنجره ملی خدمات هوشمند دولت ارائه شده است که باید تا دهه فجر به ۱۰۰ درصد برسد. بر این اساس برای هوشمندسازی تا یک ماه و برای استعلامات برخط تا ۳۰ آذر به دستگاه‌ها فرصت داده شده است. برای ارائه خدمات ۱۰۰ درصدی هم مهلت آن تمام شده که امیدواریم حداکثر تا دهه فجر خدمات کامل شود.

وی در تکمیل این بخش از اظهارات خود گفت: دستگاه‌ها تا ۳۰ آذر فرصت دارند تمام استعلامات خود را برخط کنند. امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها ۲۹ درصد خدمت باقی مانده هم تا دهه فجر به پنجره ملی خدمات هوشمند اضافه شود.

منبع: ایرنا

کدخبر: 956671 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟