مالک اسپورتیج خودروی خود را به نمایندگی پس داد!

یکی از مالکان کیا اسپرتیج در واشنگتن آن‌قدر از خودروی خود خسته شد که آن را به نمایندگی پس داد و پیاده به خانه بازگشت. دلیل عصبانیت او چهار بار سرقت خودرو طی دو سال گذشته بوده که همگی تحت تأثیر چالش «کیا بویز» در شبکه‌های اجتماعی انجام شده است. این چالش که چند وقتی است به راه افتاده، نحوهٔ سرقت خودروهای کیا و هیوندای را صرفاً با استفاده از یک پیچ‌گوشتی و یک کابل USB آموزش می‌دهد.

مالک این اسپرتیج نسل قبلی که یک ایرانی بنام «بهروز علیمردانی» است، ادعا می‌کند هزاران دلار برای تعمیر خودروی خود هزینه کرده اما همچنان با مشکلاتی که بسیاری از دارندگان محصولات کیا و هیوندای دارند درگیر بوده است. آخرین سرقت این کراس‌اوور کره‌ای دوشنبهٔ گذشته رخ داده و اسپرتیج برای چهارمین بار دزدیده شده است. البته خودرو توسط پلیس پیدا شد اما علیمردانی بجای هزینهٔ بیشتر برای تعمیر، اسپرتیج را به یکی از نمایندگی‌های کیا در واشنگتن برد و در آنجا رها کرد. وی آن‌قدر از دست این خودرو عصبانی بود که تصمیم گرفت پیاده به خانه بازگردد و چهار ساعت پیاده‌روی کند.

هنوز مشخص نیست برای خودروی رها شده در نمایندگی چه اتفاقی خواهد افتاد. این نمایندگی به خاطر محدودیت‌های قانونی، از اظهارنظر در این رابطه برای رسانه‌ها خودداری کرده است.

از سال ۲۰۲۲، سرقت برخی خودروهای کیا و هیوندای بسیار افزایش پیدا کرده است. ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی مثل تیک‌تاک که نحوهٔ سرقت آسان این خودروها را نشان می‌دهد نقش پررنگی در این سرقت‌ها داشته است. دو خودروساز کره‌ای سعی کرده‌اند این مشکل را با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و ارائهٔ تجهیزات ضد سرقت به مالکین مثل قفل فرمان برطرف کنند ولی این اقدامات برای جلوگیری از سرقت کافی نیست. به گفتهٔ پلیس تاکوما، هفتهٔ گذشتهٔ ۸۲ مورد سرقت کیا و هیوندای در این منطقه انجام شده است. این در حالی است که بسیاری سارقان از نوجوانان هستند که خیلی از آن‌ها حتی به سن گواهینامه هم نرسیده‌اند. آن‌ها به خاطر پول خودرو نمی‌دزدند بلکه آن‌قدر سرقت خودروهای کیا و هیوندای ساده است که نوجوانان برای تفریح و تجربهٔ لذت رانندگی این کار را انجام می‌دهند.

منبع: پدال

کدخبر: 951690 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟