خط کشی ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه های لرستان /حذف ۷ نقطه پر تصادف

به گزارش رکنا از لرستان؛ مرتضی شیروانی به عملکرد اداره ایمنی و حریم راه استان در شش ماهه نخست امسال شاره کرد و اظهارداشت: در این مدت با هدف ایمن سازی راه های استان، ۷ نقطه پرتصادف در شهرستان های ازنا (تقاطع مومن آباد،تقاطع گرجی،تقاطع دربند،تقاطع پیرعباد)، شهرستان خرم آباد(ریگ سفید)، شهرستان چگنی (میش کر)،شهرستان سلسله (چشمه سرده) حذف، همچنین ۲ هزار ۷۰۰ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان لرستان خط کشی شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۳هزار ۹۸۴عدد تابلو و علائم اخطاری و انتظامی ، ۱۱۱ عدد تابلوی اطلاعاتی و مسیرنما، ۱۱هزار و ۷۳۲ عدد چشم گربه ای، ۳ هزار و ۱۷۱ عدد استوانه ایمنی، ۸۲۹ عدد بشکه ایمنی ، ۲۷۵ عدد شیار لرزاننده و هزار و ۲ هزار و۸۱۶ عدد سرعتکاه در طول محورهای استان نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان بیان کرد: نصب دوعددبرج نوری شهرستان بروجرد و یک نقطه روشنایی طولی هولاندشت خرم آباد، نگهداری و بروزرسانی ۱۴۲ کیلومتر روشنایی موجود در طول محورهای استان از دیگر اقدامات شاخص استان بوده است، و از سوی دیگر با تشکیل اکیپ های نظارت روشنایی، به صورت روزانه وضعیت روشنایی در سطح شهرستان ها رصد و مورد ارزیابی قرار می گیرد که درصورت مشاهده نقص و یا خاموشی بلافاصله عملیات رفع نقص انجام می شود.

شیروانی به حفاظ های نصب شده در محورهای استان اشاره کرد، افزود: در راستای ایمنی راه ها نیز در این مدت ۶۰ کیلومتر نیوجرسی ۴متری تهیه و نصب و ۲هزار و ۷۱۳ عدد نیوجرسی آشکار سازی شده است، همچنین ۵ کیلومتر گاردریل تهیه و نصب و ۳ هزار و ۷۲۶ عدد آشکارسازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۲۸ پرونده در حوزه حریم راه طی شش ماه اخیر بررسی شده است ، گفت: از این تعداد برای ۵۷۱ پرونده  مجوز صادر و با ۳۸۶ پرونده مخالفت شد.

مهدی زکی پور خبرنگار رکنا/ لرستان

کدخبر: 934004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟