جزئیات عرضه اولیه فن افزار در مرداد ماه

عرضه اولیه فن افزار متعلق به شرکت توسن تکنو است. ارزش منصفانه سهام خرد این مجموعه در تیرماه ۱۴۰۲، مبلغ ۱۷۳۶ میلیارد تومان تخمین زده شده است. گفتنی است برای تخمین ارزش فن افزار از روش نسبی p/e و p/s و دو روش درآمدی ddm و fcff استفاده شده است. همچنین ارزش تخمینی بدون اعمال کسر نقدشوندگی و با اعمال کسر کنترل ۲۵ درصدی صرفا برای روش جریان نقد آزاد برآورد شده است.

ارزش سهام فن افزار چقدر است؟

گفتنی است با توجه به جمع‌بندی ارزش‌گذاری، میانگین ساده ارزش تخمینی ۲۵۴۲ و میانگین ارزش تخمینی برابر با ۱۷۳۶ میلیارد تومان است. ارزش هر ورقه سهام شرکت که با نماد فن افزا وارد بورس می‌شود، نیز برابر با ۱۱۵۷ تومان است.

این مجموعه، زیرمجموعه شرکت تک وست است که بزرگ‌ترین شرکت از لحاظ گردش مالی در این گروه است. نام تجاری شرکت توسن تکنو و نماد فن افزار برای ورود به بازار سرمایه انتخاب شد. این مجموعه سال ۱۳۸۹ تاسیس شد اما فعالیت و زمینه کسب‌وکار از یک دهه قبل آغاز شده بود. فن افزار، یک مجموعه‌ دانش‌بنیان تولیدی است.

گفتنی است توسن تکنو به دلیل ترکیب فعالیتی، شرکت منحصربه‌فردی بوده و با ساختار مدرن فعال است و پنج کسب‌وکار دارد. کسب‌وکار پایه در بخش پرداخت‌هاست و بزرگ‌ترین تولیدکننده کارت‌خوان در کشور است. کسب‌وکار دوم، بیزینس پوینت است که ارائه خدمات پس از فروش است. کسب‌وکار سوم فناورانه است که حدود سه سال است که سرمایه‌گذاری شده و در زمینه هوش مصنوعی است. بیزینس چهارم با نام تجاری شاپ است، بحث تجارت دیجیتال است و صندوق‌های فروشگاهی دیجیتال را شامل می‌شود.

کسب‌وکار پنجم این مجموعه مانی تک است که یک نئوبانک اصناف است و شروع آن با سرویس‌های خودپرداز است و به ۲۰ میلیون ایرانی سرویس می‌دهد که درآمد ۹ ماهه‌اش ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است. در مکان‌هایی حضور دارد که بانک‌ها امکان حضور ندراند.

این مجموعه چهار میلیون کارتخوان به بازار کشور ارائه کرده است.

منبع: آوا سپهر

کدخبر: 912699 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟