بورس امروز کانال یک میلیون و 400 هزار واحد را از دست داد + جدول نمادها

به گزارش رکنا، بورس امروز شنبه 19 آذر ماه و اولین روز معاملاتی هفته با افت بیش از 10 هزار واحد مواجه شد و در کانال یک میلیون و 391 هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس امروز کانال یک میلیون و 400 هزار واحد را از دست داد و با افت یازده هزار و 144 واحد در کانال یک میلیون و 391 هزار واحد قرار گرفت.

امروز شاخص کل هم وزن منفی شد و با افت یک هزار و 836 واحدی در ارتفاع 415 هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس امروز قرمز شد و با افت 39 واحدی در ارتفاع 18 هزار و 524 واحدی قرار گرفت.

نمادهای فولاد، میدکو، فملی، شبندر، شپنا، شتران و خودرو بیشترین اثر منفی را بر بورس امروز گذاشتند.

بیشترین اثر منفی بر شاخص بورس نیز تا به این لحظه به نام شرکتهای توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران ثبت شده است.

در فرابورس هم شاخص این بازار با افت 48 واحدی، در ارتفاع 18 هزار و 512 واحد قرار گرفته است و در این بازار نیز نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و پالایش نفت شیراز بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشته‌اند.

به نظر می رسد این روزها هوای بورس همچنان ابری است و در رکود و نزول به سر می برد. به این معنی که نه تنها معاملات رونق ندارند بلکه شاخص‌ ها نیز رشد چندانی نمی‌ کنند. همچنین خروج پول حقیقی حاکی از آن است که کمبود تقاضا در بازار جدی است و نمادهای صعودی تاثیرگذار در بازار غایب هستند.

اگر چه روند صعودی دلار در هفته های گذشته، به سبزپوش شدن بورس کمک کرد، اما تداوم شدید آن متوقف شد. باید دید در آینده قیمت دلار چه نوسان‌ هایی خواهد داشت و لایحه بودجه‌ و تصمیمات سیاسی و برجامی چه سرنوشتی خواهد داشت.

بورس امروز اوراق بهادار تهران

کدخبر: 851287 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟