اعتراض کامیون داران در هرمزگان به طرح سیپاد / قاچاق گازوئیل دردسر ساز شد

به گزارش رکنا، تعدادی از کامیون‌ داران شهرستان سیریک در استان هرمزگان در اعتراض به اجرای طرح سیپاد که برای کنترل مصرف سوخت گازوئیل اجرا می‌ شود، دست به اعتراض زده‌اند.

پروژه سیپاد، پروژه ای ملی است که با هدف تخصیص سوخت به ناوگان دیزل بر مبنای پیمایش، هوشمند سازی ناوگان درون شهری و جلوگیری از هدر رفت و عرضه خارج از شبکه سوخت دیزل در کشور در دست اجرا قرار گرفته است.

این طرح ملی در تاریخ 93/11/14 در سندی با موضوع “روان سازی تامین سوخت مورد نیاز ناوگان حمل و نقل بار و مسافر” به تصویب هیات وزیران رسید.

احمد کریمی، دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی کامیون داران کشور در این خصوص به خبرنگار رکنا گفت: ایست بازرسی در این شهرستان است که از قاچاق سوخت جلوگیری کند، اما متاسفانه اشکالات بسیار زیادی وجود دارد که به مراجع امنیتی و نظارتی گزارش کردیم.

وی افزود: در حال حاضر شرایط بسیار سختی برای کامیون داران ایجاد شده است و از نظر روحی و روانی رانندگان را تحت فشار قرار داده اند. سوخت رانندگان را به بهانه قاچاق سوخت می گیرند. این در حالی است که برخی از ناوگان کشور مانند کامیون های یخچال دار نیاز به باک اضافه سوخت دارند تا سوخت مورد نیاز خود را تامین کنند.

کریمی در ادامه گفت:شرایط سختی برای رانندگان ایجاد شده است که صرفا از روی سلیقه انجام می شود. این رانندگان جلوی فرمانداری شهرستان سیریک تجمع کردند. ما نیز به این شیوه بازرسی کردن بسیار معترض هستیم.

کدخبر: 814968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر گروه: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟