چگونه اتریوم بخریم؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی اتریوم و روش های خرید آن بپردازیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

اتریوم چیست؟

در این قسمت قصد داریم بفهمیم اتریوم چیست و چگونه به وجود آمد. اتریوم یک پلتفرم غیر متمرکز مبتنی بر بلاکچین است که در سال 2015 راه اندازی شد. ایده‌ی اتریوم این بود که به یک کامپیوتر جهانی تبدیل شود و همه برنامه ها بر روی یک بستر امن اجرا شوند. توسعه دهندگان برای انجام تراکنش های مالی در شبکه اتریوم، ارز اتر را به وجود آوردند. به شبکه اتریوم و به ارز اتر، اتریوم گفته می شود. این ارز در بدو ورود با مشکلاتی مواجه شد که باعث ایجاد تغییراتی در بلاکچین آن شد. همین تغییرات باعث شد که اتریوم در سال 2016  به دو شبکه اتریوم و اتریوم کلاسیک تقسیم شود. اتریوم کلاسیک در واقع همان شبکه اتریوم گذشته بدون بروزرسانی های جدید است و بعد از یکسری مشکلات و حملات که اتفاق افتاد، بروزرسانی هایی را شکل داد. عده ای از کاربران این بروزرسانی را نپذیرفتند و به شبکه قبلی وفادار ماندند و این شبکه را اتریوم کلاسیک نامیدند. در سال های بعد به دلیل ویژگی های مهم و خصوصیات بارز اتریوم، به یکی از محبوب ترین ارزهای دنیای ارز دیجیتال تبدیل شد و اکنون به عنوان دومین ارز از لحاظ حجم معاملاتی شناخته می شود.

همانطور که اشاره کردیم ارز شبکه اتریوم، اتر است. اتر به طور گسترده برای دو منظور استفاده می شود به اینصورت که مانند سایر ارزهای رمزپایه به عنوان مبادله ارز دیجیتال معامله می شود. همچنین در داخل اتریوم برای اجرای برنامه ها و حتی کسب درآمد از آن استفاده می گردد.

21

در حالی که بیت کوین با هدف تغییر سیستم بانکداری آنلاین و معاملات روزمره ایجاد شده است، سازندگان اتریوم قصد دارند از همان فناوری برای جایگزینی اشخاص ثالث اینترنتی استفاده کنند. این شخص ثالث کسی است که داده ها را ذخیره می کند، وام ها را انتقال می دهند و با ابزارهای مالی پیچیده کار می کنند. برنامه ی اتریوم می تواند به روش های بیشماری برای مردم مفید باشد. این پلتفرم به طور رسمی در سال 2015  راه اندازی شد و ایده اتریوم را به یک شبکه واقعی و عملی تبدیل کرد.

فروش و خرید اتریوم

می توان گفت در تمام صرافی های ارز دیجیتال می توانید اتریوم خرید و فروش کنید. کاربران در سرتاسر جهان می توانند در صرافی های معتبر به خرید و فروش ارز اتریوم بپردازند ولی کاربران ایرانی با مشکلاتی مواجه اند. همانطور که می‌دانید تعدادی از صرافی های ارز دیجیتال به دلیل تحریم ها به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌کنند. اما تعدادی از صرافی های داخلی این امکان را برای کاربران فراهم کردند تا بتوانند بدون هیچگونه مشکلی به خرید و فروش بپردازند. شما می توانید برای خرید و فروش ارز دیجیتال از صرافی های آنلاین استفاده نمایید. همچنین برای خرید و فروش اتریوم کافی است به آدرس زیر

www.iranicard.ir/ethereum-اتریوم

وارد شوید و درخواست خود را ثبت کنید. در این صفحه قیمت روز اتریوم و همچنین در صورت نیاز قیمت خرید وفروش ارزهای دیجیتال قابل مشاهده می باشد.

3

آینده ارز دیجیتال اتریوم

همانطور که اشاره شد اتریوم از نظر حجم معاملاتی دومین ارز دیجیتال بازار است. طی این سال ها رشد خوبی را از آن خود کرده و به واسطه این رشدها، سرمایه گذاری بر این ارز در حال افزایش است. اکوسیستم اتریوم در حال حاضر از نظر فنی یکی از پیشرفته‌ترین پلتفرم‌های بلاک چین در جهان است و تیمی از توسعه دهندگان به طور مداوم بروزرسانی ارائه می‌دهند اما بیشتر چشم‌انداز آینده بلاکچین به موفقیت هارد فورک لندن و اتریوم 2.0 بستگی دارد. طی چند سال، اتریوم می‌تواند به ستون فقرات اکوسیستم دارایی‌های رمزنگاری شده تبدیل شود و اکثرdApp های بلاکچین را در خود جای دهد. طبق گزارش گلدمن ساکس، اتریوم شانس خوبی برای پیشی گرفتن از محبوب‌ترین ارز دیجیتال، بیت‌کوین را دارد.

نتیجه گیری

همانطور که دیدید اتریوم یکی از بهترین رمزارزها برای سرمایه گذاری است و بسیاری از کاربران هم برای خرید و فروش و هم برای سرمایه‌گذاری آن را انتخاب می کنند. درصورتی که قصد سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال و وارد شدن به این حوزه را دارید، می توانید از خدمات ایرانیکارت (https://www.iranicard.ir/) استفاده نمایید.

کدخبر: 741691 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟