سهمیه سوخت رانندگان اسنپ و تپ سی چه زمانی واریز می شود؟ / مشکل کمبود گاز LPG نداریم

به گزارش اقتصادی رکنا، خودروهای گازسوز در کشور از دو نوع گاز مایع LPG که مشابه گاز سیلندری خانگی و گاز مایع است و گاز طبیعی فشرده CNG استفاده می کنند. روز گذشته رانندگان خودروهای غیر مجاز گازسوز که گاز LPG استفاده می‌کنند، در اعتراض به کمبود این نوع سوخت، در شهریار و رباط کریم مقابل فرمانداری‌ ها و در تبریز مقابل شرکت ملی توزیع فرآورده های نفتی تجمع کردند. چند سالی است که گاز مایع LPG فقط برای مصارف خانگی و بعضا صنعتی توزیع و استفاده می شود و اغلب خودروها با مساعدت دولت CNG سوز شده اند. هنوز برخی از مالکان خودروها اصرار بر استفاده از گاز مایع LPG داشته و خودرو خود را تبدیل نکرده اند. عده ای هم به صورت غیر مجاز خودرو خود را به سوخت گاز مایع LPG مجهزکرده اند. اما آیا این رانندگان مجاز به استفاده از گاز مایع LPG در خودروهای خود هستند؟ آیا مسائل ایمنی این خودروها رعایت شده است؟

در این خصوص و همچنین درباره تعلل در شارژ سهمیه سوخت رانندگان تاکسی های اینترنتی، گفتگوی رکنا با فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی را بخوانید:

برای خودروهای LPG سوز مجاز مشکل سوخت وجود ندارد

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص اعتراض رانندگان خودروهای بنزینی که LPG استفاده می‌کنند، گفت: این رانندگان اصولا مجاز به سوختگیری گاز LPG نیستند. این خودروها بنزین سوز بوده و به صورت غیرمجاز و غیراستاندارد، کپسول LPG را در صندوق عقب خودروهای خود نصب می کنند و به عنوان سوخت دوم از آن استفاده می کنند. باتوجه به اینکه این کار کاملا غیر استاندارد است و هر لحظه ممکن است برای این خودروها به لحاظ ایمنی حادثه رخ دهد.

کاهی در ادامه تاکید کرد: به طور کلی سوخت LPG اصولا در سبد سوخت خودرو تعریف نشده است و طرح تبدیل خودروها به سوخت گاز طبیعی یا همان CNG به عنوان سوخت ایمن  و پاک در دست اجرا است و پیشنهاد میشود این رانندگان خودروهای خود را CNG سوز کنند. در حال حاضر نیز در این خصوص اعتبارات مالی و تمهیدات لازم لحاظ شده است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در ادامه افزود: درخصوص سوخت مورد نیاز مصرف کننده های واقعی که به طور مجاز و استاندارد از گاز LPG استفاده می کنند، هیچ مشکلی وجود ندارد. این مصرف کننده ها می توانند به جایگاه های مورد نظر، مراجعه و سوخت گیری کنند. در این جایگاه ها هیچ کمبودی برای این خودروها وجود ندارد.

فاطمه کاهی

سهمیه سوخت رانندگان تاکسی های اینترنتی چه زمانی واریز می شود؟

کاهی درباره عدم شارژ سهمیه سوخت رانندگان تاکسی های اینترنتی مثل تپ سی و اسنپ، گفت: معمولا در این خصوص هماهنگی فی مابین شرکت ملی پخش و سازمان های متولی صورت می گیرد و سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی اسنپ و تپ سی و .. واریز می شود. اصولا براساس عملکرد این خودروها سهمیه تعلق می گیرد. بخشی از سهمیه این رانندگان اعتباری است و با استفاده از اطلاعاتی است که از از سازمان های متولی دریافت می‌ کنیم، سهمیه اعتباری آنها شارژ می شود.

وی در آخر تاکید کرد: به محض این که این اطلاعات از سازمان های متولی چون وزارت کشور و سازمان راهداری به شرکت ملی پخش اعلام شود، بلافاصله و حداکثر ظرف 48 ساعت سهمیه سوخت این رانندگان شارژ می شود. تعلل در شارژ سهمیه این رانندگان هیچ ارتباطی به شرکت ملی پخش ندارد و باید از سوی سازمان های متولی پیگیری شود.

کدخبر: 726356 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟