زمان تولید سه خودرو جدید سایپا اعلام شد

به گزارش رکنا ، مجید باقری در یک نشست خبری اظهار داشت: برنامه واردات خودرو که این روزها زمزمه‌ آن به گوش می‌رسد، هیچ چالشی برای سایپا نخواهد بود و هر سیاستی اتخاذ شود، خود را متناسب با آن تنظیم خواهیم کرد.

وی افزود: امروز حتی صحبت از واردات خودروهای دست دوم و کارکرده می‌شود که خریداران آنها با مشکل خدمات پس از فروش مواجه خواهند شد، اما باید گفت، سایپا با دارا بودن شبکه قوی خدمات پس از فروش آماده رقابت با این خودروها است.

باقری تاکید کرد: برای همکاری مجدد با خودروسازان خارجی‌ تابع سیاست‌های کلان کشور و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم.

وی در مورد مصوبه اخیر شورای رقابت برای مشخص بودن قیمت خودرو در زمان فروش توسط خودروسازان، نیز گفت: با مصوبه جدید شورای رقابت امکان پیش فروش محصولات جدید را نخواهیم داشت.

قائم مقام سایپا در مورد خودروهای ناقص این گروه خودروسازی گفت: تعداد خودروهای ناقص و تجاری نشده به اندازه یک ماه تولید این گروه رسیده است که عمده نقص خودروها مربوط به قطعات الکترونیکی و های‌تک (با فناوری بالا) است.

وی ادامه داد: همه خودروسازان دنیا با بحران جهانی میکروچیپ‌ها و پورت‌های الکترونیکی مواجه شده‌اند که ناشی از همه گیری کرونا است اما با وجود این شرایط موفق شدیم قطعات مورد نیازمان را تامین کنیم.

باقری، توقف تولید پراید را پایان یک تفکر در سایپا دانست و گفت: این موضوع باعث شد به دنبال خلاقیت و نوآوری برای تولید محصولات جدید و ارتقای محصولات باشیم که تولید خودروی شاهین، طلایه‌دار آن بود.

وی ادامه داد: سایپا در نظر دارد در دی، بهمن و اسفند امسال تولید سه محصول جدید خود را آغاز کند که شامل شاهین اتوماتیک و آریا و اطلس می شود.

قائم مقام سایپا تصریح‌کرد: با وجود همه مشکلات از جمله تحریم‌ها و خروج شرکای خارجی از جمله رنو و ولوو در چند سال گذشته، تعهدات معوق سایپا به صفر رسید.

وی افزود: در سال‌های گذشته مجموع تعهدات سایپا به بیش از ۵۲۰ هزار دستگاه رسید که معادل ۱۵ ماه تولید شرکت بود.

باقری، به معوق شدن حدود 1200 دستگاه کامیون ولوو در مجموعه سایپادیزل به‌ دلیل خروج ولوو از کشور اشاره کرد و گفت: سایپا در تلاش است محصول جدید چینی دانگ‌فنگ را با این خودرو برای پاسخ‌گویی به مشتریان جایگزین کند.

منبع : فارس

 

کدخبر: 718850 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟