200 کانتینر موز در گمرک خاک می خورد ! / چرا هویج گران شد ؟
حجم ویدیو: 49.26M | مدت زمان ویدیو: 00:06:43

به گزارش رکنا: از ورود کروناویروس به کشور تا به امروز درکنار همه درمان هایی که صورت می گیرد و واکسن هایی که تولید شده حرف هایی از خاصیت داشتن برخی مواد غذایی مثل هویج نیز زده می شود. قیمت یک کیلو هویج چند روز پیش در بازار گرانتر از یک دلار شده بود. اما دلیل این گرانی چیست و علت را باید از کجا پیگیری کرد؟ در این رابطه مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان کشور پاسخ می دهد.

دارایی نژاد در گفت و گویی دراین باره گفت: متولی رسیدگی به کار کشاورز و محصولات کشاورزی در تمام دنیا ، وزارت کشاورزی است. ما جزء معدود کشورهایی هستیم که در چهار فصل میوه وسبزیجات داریم اما متاسفانه هیچ گونه مدیریتی در این خصوص نداریم.

دارایی نژاد گفت: ما متولی نداریم و همیشه پای دلال را به وسط میکشیم، می گوییم دلال ها مقصر هستند.اما سؤال اینجاست که مگر ما  متولی کشاورزی نداریم.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان خدمات نمی رساند افزود:  5 سال است که ما فریاد زدیم باید مدیریت درست از کشت تا برداشت داشته باشیم. اما هیچ وقت  پیش بینی برای سال  تولیدی نداشتیم.

دارایی نژاد گفت: درخصوص کمبود هویج در بازار هم مدیریت باعث شد به اینجا برسیم. یک فاصله 25 روزه از برداشت محصول الیگودرز  و ازنا تا برداشت هویج در اقلید فارس به وجود آمد و همین سوء مدیریت و عدم برنامه ریزی این مشکل را به جود آورد. اگر برنامه داشته باشیم و تعاونی هایی که برای کوتاه کردن دست دلال ها به وجود آمده اند نظارت داشته باشند، با کمبود هیچ محصولی روبه رو نخواهیم شد.

وی درباره 200 کانتینر موزی که در گمرک خاک می خورد نیز می گوید: 200 کانتینر موز در گمرک وجود دارد. همه کارهای ترخیص انجام شده ، کارهایی مثل ثبت سفارش و مجوز قرنطینه، اما از آنجایی که وزارت جهاد و کشاورزی گفته است موز در قبال صادرات سیب باید وارد شود و دوماهی می شود که سیب نداریم، موز وارد نشده و شاهد گران شدنش خواهیم بود.

کدخبر: 715705 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟