فواید شگفت انگیز تخمه هندوانه که از آن بی خبرید!

به گزارش رکنا، حتی برخی تخمه های هندوانه‌ را با تهیه کره یا آرد یا تفت دادن آنها برای یک میان وعده ترد به رژیم غذایی خود اضافه می کنند.

ارزش غذایی  تخمه هندوانه چیست؟

دانه های هندوانه حاوی مواد مغذی ضروری مانند منیزیم، آهن و روی هستند که برای عملکردهای مختلف بدن حیاتی هستند.

همچنین به دلیل وجود آنتی اکسیدان هایی مانند لیکوپن دارای خواص سلامت قلب است. این مواد مغذی که مسئول رنگ پر جنب و جوش میوه هستند، فواید بسیاری برای سلامتی از جمله حمایت از قلب و عروق و پیشگیری از سرطان ارائه می دهند.

تقویت استخوان ها

یکی از فواید تخمه هندوانه این است که در صورت مصرف منظم به تقویت استخوان ها کمک می کند و از آن ها در برابر شکنندگی، ضعف و شکستگی محافظت می کند.

تقویت ایمنی بدن

دانه‌های هندوانه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های B هستند و این دانه‌ها را به منبع عالی ترکیبی از مواد مغذی مورد نیاز سیستم ایمنی بدن تبدیل می‌کند.

آنتی اکسیدان های موجود در دانه های هندوانه به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند و احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن و جدی را کاهش می دهد.

تامین انرژی بدن

اگرچه تخمه‌های هندوانه سرشار از کالری هستند، اما خبر خوب این است که منبع این کالری‌ها، چربی‌های سالم موجود در این دانه‌ها است.

چگونه تخمه هندوانه را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

برای کسانی که به دنبال بهره مندی از فواید تخمه هندوانه هستند، راه های زیادی برای لذت بردن از آنها وجود دارد. تفت دادن آنها با کمی روغن زیتون و نمک یک میان وعده رضایت بخش ایجاد می کند. آنها را به سالاد، ماست یا بلغور جو دوسر اضافه کنید تا بافت و تغذیه بیشتری داشته باشید. افراد ماجراجو همچنین می توانند کره تخمه هندوانه را امتحان کنند - یک پخش خامه ای که برای نان تست، میوه یا اسموتی عالی است.

مصرف زیاد بذر

با این حال، افراد دارای سیستم گوارشی حساس ممکن است به دلیل مصرف بیش از حد دانه دچار ناراحتی یا یبوست شوند.

در حالی که مصرف تخمه هندوانه به طور کلی بی خطر است، خوردن بیش از حد آنها ممکن است منجر به مشکلات گوارشی شود. محتوای بالای فیبر نامحلول می تواند هضم را کند کند و برای برخی باعث ناراحتی شود.

با این حال، دانه های جوانه زده یا پخته شده به طور کامل هضم می شوند و به بدن اجازه می دهند مواد مغذی سالم را جذب کند.

کدخبر: 989657 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟