اتصال سومین خروجی فاضلاب ایستگاه مترو به فاضلاب شهری

به گزارش رکنا،مسعود درستی در این باره افزود: اتصال سیستم فاضلاب در ایستگاه های مترو در فاز اول برای ۱۶ ایستگاه با اتصال ایستگاه شهدای هفتم تیر از اردیبهشت ماه آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه اتصال خروجی فاضلاب شهر زیرزمینی به شبکه فاضلاب شهری کار بزرگی است که بعد از گذشت نزدیک به ربع قرن از بهره برداری مترو، امسال در ایستگاه شهدای هفتم تیر در خط یک و حسین آباد و قائم در خط سه انجام شده است، گفت: ایستگاه های شهید باقری، میدان صنعت، ارم سبز، میدان انقلاب اسلامی، ابن سینا، پیروزی، شادمان، جوادیه، کمیل، رودکی، صدر، قیطریه و میدان حر نیز طی این پروژه به شبکه فاضلاب شهری خواهند پیوست.

درستی تصریح کرد: در متروی تهران به عنوان یک حمل و نقل پاک رسیدگی به مسائل زیست محیطی را سر لوحه کار خود قرار داده‌ایم و با انجام این مهم تلاش داریم تا نشان دهیم موضوعات زیست محیطی یکی دیگر از اهداف مهم شرکت بهره برداری مترو در حوزه خدمات رسانی به شهروندان است.

وی با بیان اینکه فاز اول پروژه واگذاری انشعاب فاضلاب به ایستگاه‌های مترو با هدف جمع‌آوری فاضلاب شهر زیرزمینی در سه ایستگاه اجرایی شده است، گفت: متروی تهران و حومه با۱۵۶  ایستگاه باید به شبکه فاضلاب شهری متصل شود تا مخاطرات زیست محیطی در این زمینه بر طرف شود.

درستی با بیان اینکه متروی تهران به عنوان تنها حمل‌ونقل پاک درون‌شهری همیشه یک شرکت پیشرو در حفظ محیط زیست و هوای پاک است، خاطرنشان کرد: موضوعات محیط زیست مطالبه‌ای مردمی است و باید به آن بیشتر توجه کنیم.

بنابر اعلام مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، در کنار این پروژه دو ایستگاه زمزم و شهید رضایی در خط شش توسط پیمانکار اجرایی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه و ایستگاه هروی در خط سه با تلاش مدیر ارشد خط به اگوی شهری متصل شده است.

 

 

کدخبر: 966674 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟