اجرای بیش از چهار کیلومتر خط انتقال و شبکه آب و فاضلاب در حوزه شهرستان البرز
به گزارش رکنا ازقزوین، داراب بیرنوندی گفت: با تلاش های صورت گرفته طی شش ماه نخست سال جاری بیش از سه کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب و ۱۱۰۰ متر توسعه شبکه فاضلاب در مناطق شهری و روستایی شهرستان البرز صورت گرفته که از میزان یاد شده، ۵۰۰ متر مربوط به خط انتقال و مابقی بعنوان اصلاح و توسعه شبکه توزیع است.
وی اظهار کرد: تولید و توزیع ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آب  آشامیدنی در حوزه شهری، یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب در حوزه روستایی و حفر دو حلقه چاه در حوزه شهری  و یک حلقه چاه در حوزه روستایی و نیز تجهیز پنج حلقه چاه تامین آب در حوزه شهری و رفع دو هزار و ۱۲۸ فقره حوادث مربوطه به خط انتقال، شبکه توزیع و انشعاب از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در شش ماهه ابتدای سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: در خصوص انشعاب‌های غیرمجاز نیز از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، تعداد ۳۵ فقره انشعاب غیرمجاز در مناطق شهری و روستایی شهرستان البرز شناسایی و قطع شده است که از این تعداد ۲۳ مورد جرائم وصول شده و مابقی نیز در حال طی کردن مراحل اداری و قانونی مربوطه است.

 بیرنوندی تصریح کرد: در بخش بهره برداری فاضلاب نیز در شش ماهه اول سال جاری در شهرهای شهرستان البرز  بیش از ۱۱۰۰ متر توسعه شبکه و ۳۴۶ متر اصلاح شبکه انجام شده است و به بیش از ۵۸۸ مورد گرفتگی و حادثه رسیدگی شده و تعداد ۱۰۷ دریچه همسطح سازی و ۱۹۰ کیلومتر شبکه فاضلاب شستشو شده است و در بخش تصفیه خانه ها نیز مرحله مقدماتی حذف فیزیکی مواد تصفیه خانه فاضلاب شهر شریفیه  با بیش از ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی، در دهه فجر سال جاری افتتاح خواهد شد.

مدیر عامل آبفای استان قزوین در پایان اظهار داشت: در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن مهرگان اولویت های بخش فاضلاب شناسایی و پیمانکار مورد نظر تا اواسط آذر ماه انتخاب و اجرای هفت کیلومتر توسعه فاضلاب در محل های تعریف شده اجرایی می شود و در بحث شبکه توزیع آب مسکن ملی، پیمانکار اجرای شبکه توزیع آب در حال اجرا می باشد.

گفتنی است هم اکنون حوزه مدیریت امور آب و فاضلاب شهرستان البرز خدمات خود را در شش شهر و ۱۶  روستا به حدود ۷۸ هزار مشترک شهری و روستایی ارائه می کند.

 

منبع: روابط عمومی آبفا

لیلابیگدلی/قزوین

کدخبر: 954200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟