61 درصد مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره زنان‌اند، 6درصد نوجوانان/ مردم هرمزگان و ایلام کمترین مراجعه را دارند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، معصومه توکلی، مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه شایعترین دلایل مراجعه به مراکز مشاوره، بر اساس آمار ثبت شده در سامانه فعالیت های ارتقایی خدمات روانشناختی، در رتبه اول اختلالات اضطرابی و با اختلاف بسیار کم، در رتبه دوم اختلالات خلقی قرار دارند، گفت: در رتبه سوم اختلالات ویژه کودک و نوجوان است. همچنین در بخش مشکلات می توان گفت شایعترین مشکلاتی در رتبه اول مشکلات بین فردی (مشکل با خانواده همسر، مشکل با همسر...) و در رتبه دوم نیاز به دریافت خدمات راهنمایی از جمله انتخاب شغل، برنامه ریزی تحصیلی و... است. همچنین در رتبه سوم مشکلات فردی از جمله مشکلات مَنشی، مشکلات خواب و... قرار دارد.

زنان بیشتر از مردان به مراکز مشاوره می روند

او در ادامه تاکید کرد: همچنین بر اساس آمار ثبت شده حدود 61% مراجعان بانوان هستند. همچنین حدود 6% مراجعان نوجوانان (19-12 سال) هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مراکز مشاوره به ویژه مراکز مشاوره تخصصی کودک و نوجوان، تحصیلی– تربیتی، کودکان با نیازهای ویژه و روانسنجی آماده ارائه انواع خدمات مشاوره به کلیه کودکان و نوجوانان از جمله دانش آموزان در سراسر کشور هستند و بعضا ادارات آموزش و پرورش ارجاع ها و همکاری هایی با این مراکز دارند، گفت: آموزش و پرورش در طرح نماد همکاری هایی با بهزیستی دارد.

کدام استان ها کمتر به جلسات مشاوره می روند؟

توکلی در پایان تاکید کرد: در سال 1402 کمترین تعداد جلسات مشاوره در استان های هرمزگان، ایلام، خراسان شمالی، زنجان، کهگیلویه و بیشترین مراجعات مربوط به استان های اصفهان، مازندران و فارس بوده است.

کدخبر: 961595 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟