مدیریت و تنظیم گری به مثابه سانسور نیست + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حسین زارعی، مدیر‎‌‌کل صدور مجوز و امور رسانه‎ ساترا با حضور در غرفه خبرگزاری رکنا در نمایشگاه رصتا با خبرنگار این رسانه به گفت و گو نشست.

او در ابتدا با اشاره به اینکه نمایشگاه رصتا در سال ۱۴۰۱ با چند هدف شکل گرفت، گفت: مهمترین هدفی که باعث شد مجمع رصتا شکل بگیرد، و بر مبنای آن این نمایشگاه نیز شکل بگیرد، هم افزایی، حمایت و مشارکت به عنوان یک نهاد تنظیم گر بود. نهاد تنظیم گر وظیفه اش این است که در کنار تنظیم گری، حمایت را نیز داشته باشد. اگر تنظیم گری بدون حمایت باشد، رسانه ها تبعیت نخواهند کرد. 

وی افزود: از سویی دیگر تا قبل از نمایشگاه رصتا هیچ نمایشگاه موازی که بتواند رسانه های صوتی و تصویری فراگیر که تا همین لحظه 426 نفر هستند را دور یکدیگر جمع کرد. می دانید که حوزه صوت و تصویر در سالهای آتی، عمق نفوذش در جامعه خیلی فراگیرتر از پیش خواهد شد که علت های متفاوت و زیادی دارد.

زارعی با اشاره به اینکه نمایشگاه رصتا امسال نسبت به سال گذشته پیشرفت چشم گیری داشته است، گفت: سال گذشته 65 رسانه و امسال 145 رسانه شرکت کرده اند و قطعا سال آتی، حدود 300 رسانه در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد. 

مدیر‎‌‌کل صدور مجوز و امور رسانه‎ ساترا افزود: رسانه ها دریافته اند که در این فضا می توانند به هم افزایی برسند. لازم به ذکر است این مدیریت و تنظیم گری به مثابه سانسور نیست. 

وی در خصوص حضور فعال «رکنا» در این نمایشگاه گفت: این موضوع که یک رسانه خصوصی با نوع مجوز خبری و اطلاع رسانی در این محدوده با این وسعت و این نوع پوشش در نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند به چشم ندیده بودم. خبرگزاری ها اکثرا وابستگی حکومتی و نهادی دارند؛ ولی حضور یک مجموعه خصوصی با این مختصات، نشان از موفق بودن این رسانه خبری است.

زارعی تاکید کرد: اگر در یک فضای بسته باشیم و بخواهیم خبر تولید کنیم، از واقعیت فاصله گرفته ایم بنابراین باید در میدان بیاییم و رکنا به عنوان یک رسانه در این میدان حضور دارد. 

کدخبر: 959900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟