میزبانی تالابی در ایران از مهمانان پاییزی خود ! + جزئیات

 به گزارش رکنا به نقل از فارس، یوسف یوسفی با اشاره به آغاز کوچ پرندگان مهاجر به تالاب میقان اراک اظهار کرد: هرساله از اواسط مهرماه تالاب میقان میزبانی خود را از پرندگان مهاجر آغاز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بسته به شرایط آب و هوایی این مهاجرت گاهی زودتر و گاهی با تاخیر صورت می‌گیرد، گفت: پرندگان مهاجر که شاخص‌ترین آنها درنای خاکستری است؛ هرساله با طی مسیر طولانی از عرض‌های شمالی و سرزمین‌های سیبری در روسیه وارد تالاب‌های شمالی کشور می‌شوند و با سرد شدن مناطق شمالی مهاجرت خود را با سفر به مناطق گرم‌تر همچون تالاب میقان ادامه می‌دهند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی پرندگانی همچون چنگر، خوتکا، اردک نوک پهن، چوب پا، غاز خاکستری، هوبره، آنقوت، حواسیل و اردک سر سبز را از جمله مهمترین پرندگان مهمان تالاب میقان اراک عنوان کرد. 

یوسفی با اشاره به اینکه تالاب میقان،  در فصل پاییز دارای آب است و قابلیت میزبانی پرندگان مهاجر را دارد، عنوان کرد: تالاب میقان زیستگاه ۲۰۸ گونه پرنده است و سالانه ۹۰ گونه پرنده مهاجر وارد این تالاب میشود.

 به گفته وی تا پایان آبان بیشترین مهاجرت پرندگان در تالاب میقان اراک انجام می‌گیرد که جمعیت پرندگان مهاجر به بیش از ۱۶ هزار قطعه هم می‌رسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: تالاب  میقان اراک در زمستان‌ها  با احتمال  شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان روبرو است و هر ساله سعی می‌شود پیش از وقوع بیماری و با در نظر گرفتن احتمالات، آمادگی لازم برای مواجهه با بیماری وجود داشته باشد و امسال نیز مانند سال‌های گذشته سعی شد تجهیزات انفرادی و سایر تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تهیه شود.

کدخبر: 935036 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟