سایت پرنده‌نگری "هشیلان" بعد از ۱۲ سال افتتاح می‌شود

به گزارش رکنا، احد جلیلیان با اشاره به آخرین وضعیت سایت پرنده نگری تالاب هشیلان که عملیات احداث آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است، افزود: با گذشت حدود ۱۲ سال از شروع به ساخت این پروژه، به دلیل عدم تخصیص به موقع منابع مالی و مشکلات اعتبار هنوز، سایت پرنده نگری تالاب هشیلان هنوز تکمیل نشده است.

وی پیشرفت کنونی این سایت را نزدیک ۹۰ درصد عنوان کرد و افزود: هم اکنون پیمانکار پای کار بوده و پروژه فعال است و اگر منابع به موقع تخصیص پیدا کند، روند کار تسریع خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سایت پرنده نگری تالاب هشیلان را حدود ۴.۵ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: مقرر شد در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه ۶ میلیارد تومان بابت پایگاه اطفاء حریق و سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان اختصاص یابد که تاکنون فقط ۱.۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

جلیلیان ابراز امیدواری کرد در صورت تخصیص این منابع، بتوان تا پایان سال سایت پرنده نگری تالاب هشیلان را تکمیل و به بهره برداری رساند.

وی از ویژگی‌های این سایت نیز یاد کرد که ساختمانی به شکل بال باز شده یک پرنده است و بخش‌های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده و تاکید کرد: این سایت هم برای مقاصد گردشگری و توریستی و هم پژوهشی و آموزشی کاربرد دارد. به علاوه به جهت آنکه در فضایی بکر واقع شده و سالن مناسبی در آن احداث شده می‌توان از این سایت برای برپایی همایش‌ها استفاده کرد.

مدیرکل محیط زیست استان با بیان اینکه تالاب هشیلان یکی از مراکز اصلی حضور پرندگان مهاجر است و از تنوع زیستی و گونه‌های بومی غنی نیز برخوردار است، اظهار کرد: احداث این سایت نه تنها امکان بازدید از این گونه‌ها را فراهم می‌کند، بلکه امکان مطالعه و تحقیقات نیز بر روی آنها وجود خواهد داشت.

تالاب هشیلان یک تالاب منحصر به فرد و متشکل از ۱۱۰ جزیره کوچک و بزرگ در ۳۰ کیلومتری کرمانشاه است که هر ساله از آبان ماه میزبان تعداد قابل توجهی از پرندگان مهاجر می‌باشد.

کدخبر: 934738 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟