نصف ماه مهر گذشت، دانش آموزان هنوز کتاب  درسی ندارند / 23 هزار کلاس درس همچنان معلم ندارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سالیان سال است که همه در کل ایران می دانند که با آغاز مهر ماه مدارس باز می شود و این یک اتفاق غافلگیر کننده برای آموزش و پرورش محسوب نمی شود که نتواند برای آن برنامه ریزی کند.

نصف ماه اول مدرسه و مهرماه گذشته است،   23 هزار کلاس درس در کشور هنوز معلم ندارند و بسیاری از دانش آموزان هنوز کتب درسی را لمس نکرده اند.

مادر یکی از دانش آموزان ساکن تهران به خبرنگار اجتماعی  رکنا گفت:پسرم کلاس هفتم هست.منطقه ۲تهران به مدرسه می رود ،حاشیه نشین یا ساکن شهرستان‌های محروم هم نیستیم.۱۳روز از سال تحصیلی گذشته نصف بیشتر بچه های مدرسه کتاب دارند، بقیه بی کتاب ماندند.

وی تاکید داشت : معلم ها دارند درس ها را آموزش می دهند اما دانش آموزان کتب درسی ندارند. 

این مادر با گلایه از وضعیت اینترنت کشور تاکید داشت :با این وضعیت نت حتی نمی‌شود چند صفحه از کتاب ها را  pdf دانلود کرد. الان باید چه کنیم.به انبار کتاب در خیابان پاک هم رفتیم.نگفتند کتاب هست یا نه فقط گفتند دستور ارسال دوم نیامده است.

روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در این خصوص به رکنا گفت: کتاب های درسی، توسط این سازمان، به اندازه نیاز چاپ و به استان ها تحویل داده شده است. در استان نیز، در هر منطقه، کتاب ها توزیع می شود. اینکه در برخی مناطق این اتفاق هنوز تکمیل نشده است می تواند دلایل متعددی داشته باشد که مربوط به آموزش و پرورش همان منطقه است؛ اما یکی از دلایلی که بیشتر از همه ممکن است این نابسامانی را به وجود بیاورد، مشخص نشدن تکلیف ثبت نام دانش آموزان در آن منطقه به طور کامل است.

خبرنگار: آزاده مختاری

 

کدخبر: 934293 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟