این کشورها آلوده ترین هوا را در دنیا دارند + اسامی

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، رویترز نوشت، افزایش بار آلودگی هوا می‌تواند امید به زندگی را بیش از پنج سال برای ساکنان جنوب آسیا کاهش دهد. جایی که  در حال حاضر یکی از آلوده‌ترین مناطق جهان به حساب می‌آید

مؤسسه سیاست انرژی دانشگاه شیکاگو (Epic) در جدیدترین نتایج خود اعلام کرده که این منطقه شامل آلوده‌ترین کشورهای جهان مانند بنگلادش، هند، نپال و پاکستان می‌شود.

صنعتی‌شدن سریع و رشد جمعیت به کاهش کیفیت هوا در جنوب آسیا کمک کرده، جایی که سطح آلودگی ذرات معلق در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد بیشتر از ابتدای قرن است و اکنون خطرات ناشی از تهدیدات بهداشتی بزرگتر را تحت‌الشعاع قرار داده است.

بر اساس نتایج این تحقیق که از داده‌های ماهواره‌ای برای محاسبه تأثیر افزایش ذرات ریز موجود در هوا بر امید به زندگی استفاده کرده، مردم بنگلادش به‌طور متوسط به ازای هر نفر ۶.۸ سال از زندگی خود (در مقایسه با ۳.۶ ماه در ایالات‌متحده) را از دست می‌دهند.

در این گزارش آمده است که هند مسئول حدود ۵۹ درصد افزایش آلودگی جهان از سال ۲۰۱۳ به بعد است و هوای آلوده تهدیدی برای کاهش عمر ساکنان در برخی از مناطق آلوده‌تر این کشور محسوب می‌شود. در دهلی نو، آلوده‌ترین کلان شهر جهان، میانگین طول عمر بیش از ۱۰ سال کاهش یافته است.

همچنین کاهش سطح جهانی ذرات معلق در هوا که به ریه‌ها آسیب می‌زند، می‌تواند میانگین امید به زندگی را ۲.۳ سال افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، یک فرد در پاکستان با رعایت کردن دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی با محدود کردن میانگین سالانه ذرات به پنج میکروگرم در متر مکعب به‌طور متوسط از افزایش طول عمر ۳.۹ ساله سود خواهد برد. در حالی که یک فرد در نپال در صورت رعایت این دستورالعمل، ۴.۶ سال بیشتر عمر می‌کند.

در این گزارش آمده است که چین در عین حال برای کاهش آلودگی ۴۲.۳ درصدی بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱ تلاش کرده است.

کدخبر: 924600 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟