شکارچی غیرمجاز، محیط بان مازندرانی را سوزاند!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، جمعه ساعت 22، طی درگیری بین محیط بانان منطقه مازندران با یک شکارچی غیرمجاز ، شکارچی یکی از محیط بانان منطقه را سوزاند.

حمید یاسمی ، که چندین سال است در استان مازندران محیط بان و حافظ محیط زیست است در خصوص چگونگی به وقوع پیوستن این حادثه به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: اطلاع دادند که یک شکارچی غیرمجاز سابقه دار در هزارجریپ بهشهر در یک چادر زنبورداران حضور دارد و قصد شکار غیرقانونی داشته باشد. به منطقه مراجعه کردیم. وارد چادر شدیم و شکارچی را بازداشت و اسلحه برنو غیرمجاز او را ضبط کردیم. در چادر یک اسلحه غیرمجاز دیگر نیز کشف شد. دنبال فشنگ ها در داخل چادر بودیم. چند مرتبه از شکارچی پرسیدم، فشنگ ها را کجا پنهان کرده است و او منکر داشتن فشنگ شد. یکی از دستان شکارچی با دستبند به دست همکارم قفل بود. ناگهان با دست دیگرش فلاکس چای را برداشت و بر سر من کوبید. فلاکس شکست و چای داغ  به شکلی که در تصویر مشاهده می کنید صورتم را سوزاند.

حمید یاسمی ، این محیط بان پرتلاش که عاشق ایران است و حفاظت از محیط زیست کشور برایش از با اهمیت ترین مباحث زندگی اش است در ادامه گفت: بعد از این اتفاق، همسر من از من سوال کرد:" اگر به زمان پیش از حادثه برگردی باز هم به آن منطقه برای بازداشت شکارچی غیرمجاز می روی" بدون درنگ گفتم:"بله. در آن منطقه فقط 100 مرال باقی مانده است و حفاظت از آنها، اصل زندگی من است. آنها تکه ای از ایران، این عشق بزرگ است."

به گزارش رکنا، فرد متخلف دیروز با قرار وثیقه آزاد شده است و افکار عمومی منتظر اقدام مناسب قوه قضاییه در خصوص این اتفاق هستند.

کدخبر: 921492 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟