در این منطقه تهران واحد ۹۰ متری به شهرداری بدهید، ۱۰۰ متری تحویل بگیرید!

به گزارش رکنا به نقل از فارس، نشست صمیمانه شهردار منطقه ۲۱ تهران با اصحاب رسانه امروز ۲۴ مردادماه در سالن جلسات این شهرداری برگزار شد. 

محمدرضا پوریافر رئیس شهرداری منطقه ۲۱ تهران در پاسخ به سؤالات خبرنگاران حاضر در این جمع، در خصوص اقدامات این شهرداری برای رفاه ساکنین این منطقه گفت: تا کنون مسئولان شهرداری منطقه ۲۱, در ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت رسانی به ساکنین این منطقه بوده و شهروندان این منطقه شاهد این موضوع هستند. اما شهرداری همیشه به تنهایی در موقعیت‌های مختلف مسؤول بوده و آخر هم مقصر می‌شود. در بحران‌های مختلف در برف و باران، ریزش ساختمان و... همیشه تنها مسؤول و مقصر شهرداری است؛ اما از آن جهت که این مسؤولیت در جهت خدمت رسانی و باز کردن گره کار مردم است، رضایت مردم بهترین هدیه برای کارکنان و مسؤولان شهرداری است.

وی در ادامه در خصوص موقعیت ویژه و اهمیت این منطقه توضیح داد: منطقه تهرانسر منطقه‌ای است که بزرگترین صنایع خودروسازی درآن قرار دارند و ۵۰ درصد از بافت این منطقه صنعتی است.

همچنین این منطقه در نزدیکی فرودگاه امام و بزرگراه آزادگان قرار دارد و بهترین منطقه برای برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی، خودرو، داروسازی و... دارد که نشان از اهمیت این منطقه است. 

پوریافر در ادامه شرایط حمل و نقل درون شهری این منطقه بیان کرد: یکی از معضلات این منطقه، توسعه و به روز رسانی حمل و نقل عمومی و شهری است. پیگیری ما این است که خط مترو داخل بافت منطقه را به بافت خالی شرق منطقه ارجاع دهیم که البته بخشی از این زمین برای کمیته امداد است. 

وی در خصوص مشکلات شهرداری این منطقه گفت: ما درحال حاضر به شدت گرفتارم تأمین هزینه‌های آموزشی، رفاهی، تفریحی و درمانی هستیم. 

وی در خصوص اجرای طرح «تی او دی» در منطقه ۲۱ تهران گفت: اجرای پروژه «تی او دی» در شهر تهران یکی از آرمان‌های شهرداری تهران است. که برای اجرای این طرح یک زمین بکر ۶۰ هزار هکتاری در نزدیکی پارک گلناز در محله شهرک دریا در نظر گرفته‌ایم که اگر ماده پنج تصویب شود انشالله این طرح اجرایی خواهد شد. 

رئیس شهرداری منطقه ۲۱ درباره شرایط احداث و راه اندازی خط ۱۱ مترو اظهار کرد:  اقدامات اجرای خط ۱۱ مترو تا کنون انجام شده که انشالله اگر راه‌ اندازی شود از ضلع شرق، از منطقه ۱۸ به پایین را پوشش خواهد داد می‌شود. 

وی ادامه داد: یکی از خطوط مترو که برای خدمت رسانی به ساکنان منطقه ما کمک کننده است، خط چهارم مترو« کلاهدوز » و ایستگاه بیمه است که بسیار راه را برای شهروندان سهل الوصول کرده است. 

وی در خصوص وضعیت حمل و نقل موجود در این منطقه تصریح کرد: حمل و نقل عمومی یکی از معضلات حمل و نقل شهری تهران و از جمله منطقه ۲۱ است که وضعیت بسیار نامطلوبی دارد. درحال حاضر منطقه ما به ۲۵دستگاع  اتوبوس نیاز دارد که وعده داده شده تا مهرماه ۹ عدد اتوبوس جدید به ما داده شود. در واقع  مشکل کمبود اتوبوس است . در حال حاضر ما برای جبران کمبود اتوبوس از تاکسی‌ها و ماشینهای ون استفاده می‌کنیم. 

پوریافر درباره میزان آب مورد نیاز منطقه گفت: یکی از معضلات منطقه ۲۱، آب این منطقه است. در حال حاضر طبق مطالعات، ما نیاز به ۴۵ هزار متر مکعب آب داریم که درحال حاضر ۲۵ هزار متر مکعب آن در دسترس است و ما مجبور هستیم فضای سبز شهر را با همین آب موجود داریم مدیریت می‌کنیم.البته دو اقدام احداث تصفیه خانه و انتقال آب تصفیه خانه به منطقه جزو فعالیت‌های در دست شهرداری است.

وی در خصوص تامین امکانات ورزشی منطقه بیان کرد: ما تا کنون بیش از ۱۰ زمین کوچک و بزرگ در جهت ارتقای امکانات ورزشی منطقه تآمین کرده‌ایم که پروژه‌های ساختاری آنها در دست اقدام است.

همچنین پروژه‌های فرهنگی و ورزشی دیگری از جمله استخرهای رو باز و رو بسته، تامین سالن‌های آمفی تئاتر و تامین امکانات آموزشی و رفاهی برای خانم‌ها جزو برنامه‌های شهرداری منطقه۲۱ است. 

وی ادامه داد: احداث استخرهای دو قلو برای استفاده خانوادگی در این منطقه برنامه ریزی شده و در مرحله عقد قرار داد است و بانوان و آقایان خانوادگی می‌توانند همزمان باهم از این استخر استفاده کنند.

رئیس شهرداری منطقه۲۱ درباره اقدامات این شهرداری در خصوص رفع مشکل تاریکی خیابان‌ها و پارک‌های این منطقه گفت: در بحث توسعه فضای سبز در حال حاضر پنج و نیم میلیارد تومان در جهت تامین و ساخت برج های نوری در نظر گرفته شده است. زیرا برخی از شهروندان از تاریکی و خاموشی پارک ها  گلایه دارند که قرار است با توسعه برج‌های نوری و پیگیری از ادارات مختلف تاریکی پارک ها را به حداقل برسانیم. البته تا کنون تاریکی مناطق تا امن پارک‌ها رفع شده است. 

وی درباره معضل کمبود شرایط درمانی در این منطقه خاطر نشان کرد: یکی از مشکلاتی که ساکنان  منطقه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند کمبود امکانات درمانی و پزشکی است. خصوصا که بخش اعظمی از ساکنین این شهر افراد میان سال و سالخورده هستند و نیازمند درمانگاه، داروخانه و دریافت خدمات از مراکز درمانی هستند که در این راستا  ما زمین هایی را به خیرین معرفی کردیم، اگر خیرین مشارکت کنند مشکل تاسیس بیمارستانها حل می‌شود. 

پوریافر درباره مشکل آلودگی صوتی این منطقه به دلیلی نزدیکی با فرودگاه امام گفت: یکی از مشکلات مردم این منطقه آلودگی صوتی و صدای هواپیما به علت نزدیکی با فرودگاه امام خمینی است که ما با فرمانداری هماهنگ کردیم و تا کنون یک مقدار این مشکل حل شده است اما این معضل درد مردم است. همیشه یکی از بهانه‌هایی که برای این مسئله آورده می‌شود این است که اول این منطقه بافت صنعتی داشته بعد بافت مسکونی به آن اضافه شده که تا حدودی این مسئله درست است. 

وی درباره بافتهای فرسوده این منطقه گفت: منطقه ۲۱ به علت که اینکه شهرکی بوده و بسیاری از بافت‌های این منطقه نظامی و صنعتی است درصد بافت فرسوده این منطقه بسیار کم است. 

البته با اقدامات معاون شهرسازی شهرداری منطقه شهرک  استقلال، ویلا شهر، چیتگر شمالی و چیتگر جنوبی به محدوده بافت فرسوده اضافه شده که  این امر فرصت استفاده از بافت فرسوده را افزایش خواهد داد. 

وی در خصوص زمین‌های وقفی این منطقه توضیح داد: معضلی که ما در برخی از شهرک‌های این منطقه  مانند شهرک دانشگاه داریم این است که برخی از بناها ۴۰ سال قدمت دارد و وقفی است اما جزو بافت فرسوده محسوب نمی‌شود که قرار است با استفاده از سرمایه گذاران و رضایتمندی افراد موقوفه به جای بلوکهای فرسوده،  بلوک‌های جدید ساخته شده و ساکنین بلوک قدیمی به بلوک‌های ساخته شده جدید منتقل شوند. البته توجیه ساکنین کار ساده ای نیست. در خال حاضر سرمایه گذار برای اجرای این طرح موجود است.  هدف ما این است که با اجرای این طرح مردم یک خانه نو و بزرگتر تحویل بگیرند. اما بسیاری از مردم به دلیل پروژه‌های شکست خورده گذشته ریسک نمی‌کنند و اجرای بهتر این طرح نیاز به اعتماد سازی دارد. ما برای ترقیب ساکنین می‌خواهیم واحد ۹۰ متری آنهارا تحویل گرفته و واحد ۱۰۰ متری نو به آنها تحویل دهیم.

وی در خصوص افزایش جمعیت در این منطقه گفت: افزایش جمعیت در این منطقه مستلزم تامین سرانه‌ها است. سرانه‌ها باید تامین شود تا ما بتوانیم ظرفیت‌ها را افزایش دهیم‌‌.  زمین‌های وقفی و دولتی برای اجرای طرح افزایش جمعیت وجود دارد. ما برای مدرسه سازی به غیر از حمایت خیرین نیازمند حمایت آموزش و پرورش هستیم. در حال ههل حاضر مدرسه‌هایی در منطقه وجود دارد که ۴۵ نفر دانش آموز در هر یک کلاس آن درس می‌خوانند‌.

کدخبر: 919435 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟