بیش از 17 هزار ساخت و ساز غیرمجاز در تهران تخریب شدند

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، علیرضا فخاری با اشاره به آمار تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز طی دو سال اخیر در سطح استان اظهار داشت: ۱۳ هزار و ۷۴۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۱ و  در سه ماه اول سال جاری ۳۸۷۴ مورد تخریب چنین ساخت وسازهایی در سطح استان انجام شده است.
 
وی در مورد وضعیت شهرستان دماوند ادامه داد: ۳۱۹ هزار و ۵۳۶مترمربع اراضی در شهرستان دماوند طی سال ۱۴۰۱ آزاد شده، در این راستا ۲۲۲۴ پرونده ساخت و ساز غیرمجاز به مقام قضایی ارجاع شده و ۲۹۷۶مورد تخریب و قلع و قمع صورت گرفته است.
 
استاندار تهران عنوان کرد: در سه ماه ابتدای سال جاری ۴۱۳ هزار و ۳۸ مترمربع از اراضی شهرستان دماوند آزاد شده، ۳۱۹۰ مورد توقف عملیات ساختمانی صورت گرفته و تعداد ۹۴۰ مورد پروند تخلف به دستگاه قضایی ارجاع و ۱۳۴۴مورد تخریب و قلع و قمع انجام شده است.
 
فخاری سپس در مورد وضعیت شهرستان شمیرانات گفت: در سال گذشته میزان اراضی آزاد شده در شهرستان شمیرانات ۴۶۰ هزار و ۴۱۸ مترمربع بوده، همچنین ۱۵۲۰ مورد توقف عملیات ساختمانی صورت گرفته و ۵۷۰ مورد پرونده تخلف به مقام قضایی ارجاع و ۳۴۱ مورد تخریب و قلع و قمع شده است، این میزان در سه ماه اول امسال ۲۹ هزار و ۴۰۴ مترمربع اراضی آزاد شده، ۴۱۶ مورد توقف عملیات ساختمانی و ۱۴۵ مورد تخریب و قلع و قمع صورت گرفته و ۲۶۹ پرونده تخلف به مقام قضایی ارجاع شده است.
 
 استاندار تهران تاکید کرد: در پیگیری اقدامات مختلف، همواره منافع شهروندان اولویت دارد و در زمینه حفظ اراضی، این موضوع با جدیت دنبال می شود تا ضمن حفظ اراضی برای نسل های آینده، زمینه برای آسایش و رفاه هموطنان فراهم شود.

کدخبر: 918056 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟