اشتغال‌زایی در روستاها با راه‌اندازی تعاونی‌های گردشگری در خوزستان

به‌گزارش رکنا از خوزستان، سیداحمد موالی‌زاده با بیان این‌که انجام فعالیت‌های معمول و روزمره توسط شرکت‌های تعاون روستایی باعث رونق اقتصادی روستا‌ها نمی‌‎شود گفت: این شرکت‌ها می‌توانند به موضوع گردشگری روستایی ورود کنند و از این راه برای کسب درآمد و ایجاد اشتغال فعالیت‌های اقتصادی انجام دهند.

سرپرست فرمانداری اهواز با تأکید بر این‌که اقتصاد روستایی باید در شهرستان اهواز تقویت شود بیان کرد: شرکت‌های تعاون روستایی در این زمینه می‌توانند نقش آفرینی مطلوبی داشته باشند.

او با اشاره به این‌که نگاه دیگری باید به اقتصاد شرکت‌های تعاون روستایی داشته باشیم گفت: شرکت‌های تعاون روستایی درآمدزا هستند و می‌توانند تأمین مالی کنند و فقط به فکر گرفتن تسهیلات و یا خرید گندم نباشند.

موالی‌زاده افزود: متأسفانه هیچ شرکت تعاون روستایی در خوزستان برنامه‌ای برای گردشگری روستایی ندارد، درحالی که روستا‌های شهرستان اهواز ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند و می‌توانند به قطب گردشگری کشور تبدیل شوند.

او اضافه کرد: به عنوان مثال، روستا‌های زیبایی در بخش اسماعیلیه اهواز وجود دارند که امکان کسب درآمد در بخش گردشگری از این روستا‌ها فراهم است.

سرپرست فرمانداری اهواز اظهارکرد: صنایع‌دستی از دیگر ظرفیت‌های ایجاد درآمد در روستا‌های شهرستان اهواز است که مشتریان زیادی در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس دارد.

او ادامه داد: اساس کار شرکت‌های تعاون روستایی باید به گونه‌ای باشد که امکان فعالیت‌های بازرگانی و بازاریابی را داشته باشند.

موالی‌زاده بیان کرد: اگر بازاریابی در شرکت‌های تعاون روستایی انجام می‌شد محصولات تعاونی‌ها در کشور‌هایی همچون عراق، قطر و عمان به راحتی به فروش می‌رسید.

سرپرست فرمانداری اهواز افزود: نگاه شرکت‌های تعاون روستایی از فروش محصولات خود در محدوده استان و کشور است و به صادرات توجه کمتری دارند.

او ادامه داد: فرمانداری اهواز آمادگی دارد تا با شرکت‌های تعاونی روستایی برای استفاده از ظرفیت روستا‌های این شهرستان در ایجاد درآمد و اشتغال همکاری کند.

موالی‌زاده با اشاره به این‌که متأسفانه در حوزه اقتصاد روستا در خوزستان اقدام اثرگذاری نشده است اظهار کرد: شرکت‌های تعاون روستایی می‌توانند با همکاری اتاق بازرگانی اهواز نیاز‌های محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی کشور‌های همسایه را بررسی کنند و به صورت کارشناسی به تولید و صادرات کالا در روستا‌ها بپردازند.

او تأکید کرد: انجام فعالیت‌های معمول و روزمره توسط شرکت‌های تعاون روستایی باعث رونق اقتصادی روستا‌ها نمی‌‎شود.

"اقتصاد روستا" یکی از برنامه‌های فرمانداری اهواز است که با هدف کاهش مهاجرت مردم روستا‌ها به حاشیه شهرها، تحقق مهاجرت معکوس و تقویت اشتغال‌زایی و درآمد در روستا‌ها دنبال می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟