روشندلان اهوازی از مردم در رستوران تاریک پذیرایی کردند

به گزارش رکنا از خوزستان، علی خرازی با ذکر این موضوع که بعداز اجرای طرح تور‌های روشندلان در خوزستان، ایده طرح "رستوران تاریک" معرفی و این طرح پس از سه ماه برنامه‌ریزی و همچنین بررسی رستوران‌های مختلف ، محل اجرای این ایده در یکی از کافه رستوران‌ها محله کیانپارس اهواز تعیین گردید، گفت: برای نخستین بار در اهواز توانستیم این طرح را در مرحله نخست به صورت هفته‌ای یک بار اجرا کنیم و در مرحله بعد در تلاش هستیم یک رستوران را ویژه این طرح مد نظر قرار دهیم تا روز‌های فعالیت این طرح افزایش یابد.

دبیر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری و مجری تور‌های گردشگری نابینایان خوزستان ادامه داد: در این سبک از پذیرایی، شهروندان وارد یک رستوران با محیط تاریک ۷۰ تا ۱۰۰ درصد می‌شوند و سفارش غذا می‌دهند که با استفاده از حس چشایی و بویایی خود غذا را صرف می‌کنند.

خرازی یادآورشد: تفاوت این شیوه از پذیرایی با دیگر رستوران‌ها این است که سالن دار‌ها از افراد نابینا هستند.

راهنمای بین المللی گردشگری گفت: کسب تجربه جدید در دنیای تاریک، فرصت اشتغال و کسب و کار برای افراد نابینا، مشارکت این قشر در فعالیت‌های اجتماعی و همچنین جلوگیری از انزوای آن‌ها از اهداف اجرای این طرح است.

وی با اشاره به فعالیت یکی از نابینایان تحصیل کرده در این کافه رستوران گفت: اجرای این طرح با استقبال خوب مردم و شهروندان روبرو شده که در آن، احساسات، چالش‌ها و توانمندی‌های یک انسان نابینا با تمام وجود تجربه می‌شوند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟