دستور ویژه قضایی برای شهرداری، اداره برق و اصناف برای رفع وضعیت فاجعه آفرین سیم کشی های بازار تهران + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال رکنا مبنی بر اینکه  سیم کشی های بازار تهران ، یکی از مهم ترین مواردی است که نیاز فوری به ورود قوه قضائیه دارد. برخورد با اصناف و مغازه داران و اجبار برای تغییر سیم کشی ها و ایمن سازی مداوم، مورد بی توجهی واقع شده است در حالی که خطر بزرگی بیخ گوش تهران و به طور کل اقتصاد کشور است. در این خصوص ورود قوه قضائیه چگونه خواهد بود و تا الان چه کارهایی صورت گرفته است؟ گفت: نتیجه پیگیری از دادسرای ناحیه 37 تهران، (انفعال و شهرداری) اینگونه بود که در راستای اعمال بند 14 از ماده 55 قانون شهرداری ها، کمیته ای مشتکل از شهرداری منطقه 12، نمایندگانی از اداره برق، اصناف و سازمان آتش نشانی با عنوان کمیته ایمنی شهرداری ها با هدف شناسایی واحدهایی که سیم کشی مناسبی ندارند تشکیل که در این زمینه، تذکر و نهایتا رسیدگی های لازم به عمل می آید.

ناایمن بودن بازار تهران

وی افزود: در این زمینه علاوه بر مکلف کردن صنوف به اصطلاح سیم کشی های فرسوده، با هدف رفع خطر از بناهای فرسوده بازار تهران که احتمال سقوط یا زیر آوار ماندن برای شهروندان را داشته و مخاطره آمیز هستند دادسرای تهران ورود داشته اما باید توجه داشت که شهرداری ها مسئول مستقیم اصلاح سازه ها هستند.

ستایشی تاکید کرد: البته قوه قضائیه در کمیته های مزبور با پیگیری ها و نظارت های دقیق وظایف مسئولان امر را بارها گوشزد نموده است و از مصوبات کمیته مذکور حمایت می کند، مصداق روشن آن صدور روزانه بی بیش از 50 دستور قضایی در این زمینه است.

کدخبر: 910402 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟