پادگان‌های «۰۶ ارتش» و «دوشان تپه» پایتخت به فضای سبز عمومی تبدیل می شود

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، ابوذر مختاری در خصوص توافقات انجام شده برای انتقال پادگان‌ها و اماکن نیروهای مسلح گفت: در یک سال‌ونیم گذشته موفق به توافق با ۳ مجموعه درباره خروج پادگان‌ها از شهر شدیم. 

وی با بیان اینکه تملک پادگان 06 ارتش در منطقه ۴ محدوده چهارراه پاسداران با مساحت بیش از ۴۹ هزار هکتار انجام شده و بنا است در آینده فضای سبز مربوط به این زمین تحویل شود، ادامه داد: طبق توافقی که با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز صورت گرفت، مقرر شد بیش از ۱۱ هکتار جنگ‌ افزارسازی در منطقه ۱۳ خیابان پیروزی در اختیار شهرداری قرار بگیرد. 

مختاری با بیان اینکه منطقه ۱۳ به لحاظ سرانه فضای سبز، آمار پایینی را به ثبت رسانده و آزادسازی اراضی این منطقه می‌تواند بهبود  خدمت‌رسانی به شهروندان را در پی داشته باشد، گفت: همچنین پادگان دوشان تپه در منطقه ۱۳و۱۴ به مساحت  ۷۹ هکتار نیز در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ پس از تعیین وضعیت سهم شهرداری، ۵۱ هکتار به فضای سبز و پارک شهر تهران تبدیل خواهد شد.

تکمیل کمربند اتوبانی شهر تهران در ۱۴۰۲

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه برای تکمیل کمربند اتوبانی شهر تهران نیازمند ۲ بزرگراه شهید شوشتری و شهید بروجردی هستیم، گفت: در این مقطع تملکات شخصی و نظامی بر اساس توافق ارتش و سپاه برای امکان انجام عملیات اجرایی در این ۲ بزرگراه انجام شد و تقاطع بابایی، باقری برای اصلاح تقاطع ناقص این دو بزرگراه و گره‌گشایی از ترددهای شهروندان در منطقه ۴ و شرق تهران مدنظر قرار گرفت. 

وی درباره وضعیت پرداخت بدهی‌های شهرداری به نهاد و بانک‌ها از مسیر غیرنقد نیز اعلام کرد: شهرداری تهران بدهی‌هایی به بانک‌ها یا برخی از دستگاه‌های دولتی، نظامی و مجموعه‌هایی مانند بنیاد مستضعفان و .... دارد. اولویت برای پرداخت بدهی‌ها تسویه غیرنقد است. در حوزه بانک‌ها از طریق فیش و فروش املاک مسیر تعدیل بدهی‌ها در جریان است.

مختاری افزود: قانون فروش و انتقال پادگان‌ها و سایر اماکن نیروهای مسلح به خارج از حریم شهرها مصوب مجلس شورای اسلامی در شهریورماه ۱۳۸۸ بوده که در مسیر اجرایی شدن تاکنون با اماواگرهایی به ویژه در کلانشهرها مواجه شده بود، اما در دوره ششم مدیریت شهری و بر اساس توافقات جدیدی که صورت گرفته، برخی از اماکن نظامی به خارج از تهران کوچ خواهند کرد و شهرداری مکلف به تامین سرانه‌های خدماتی در این مناطق شده است.

کدخبر: 890252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟