پای کودک لای پره های موتورسیکلت گیر کرد؛ پزشکان گفتند باید قطع شود /کلاه ایمنی محافظ کاملی برای کودکان نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سوار شدن کودکان بر موتورسیکلت به عنوان ترک‌نشین والدین یا دوستان و آشنایان در هیچ شرایطی ایمن نیست حتی اگر کلاه ایمنی بر سر کودکان باشد باز سوار شدن آنها بر موتورسیکلت می تواند برایشان خطرات جبران ناپذیری را ایجاد کند.

کودک با شیطنت کودکانه‌اش همراه است. برای مستند شدن اینکه تنها یک کلاه ایمنی نمی تواند کودک را در برابر خطرات ترک نشستن بر موتوسیکلت ایمن کند به خبری استناد می کنیم که امروز در روزنامه ایران منتشر شد. خبری که می گوید ک پسر 7 ساله، در حالیکه کلاه ایمنی بر سر داشت سوار بر موتورسیکلت پدر خود در شهر کرمان می شود تا همراه او به خانه یکی از اقوام برود اما در میان راه با بازیگوشی‌هایش، ناگهان پای او لای پره های چرخ موتورسیکلت گرفتار شده و ماجرا تا اتاق عمل و قطع پا کشیده می شود.

این حقیقت وجود دارد که برای خیلی از خانواده های ایرانی با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور و گرانی خودرو، امکان خرید خودرو نیست و خرید موتورسیکلت نهایت توان آنها است، اما وظیفه ما به عنوان رسانه است که به این والدین عزیز بگوییم که هنگام سوار شدن کودکانش بر موتورسیکلت دقت کنند.

نشستن کودکان پشت موتورسیکلت به دلایل مختلفی می تواند خطرناک باشد در ادامه به چند نمونه خطری که کودکان را تهدید می کند اشاره می کنیم:

1. نداشتن محافظ: بر خلاف سرنشینان خودرو، کودکانی که پشت موتورسیکلت سوار می شوند توسط قاب فلزی، در موتورسیکلت های مدرن و پیشرفته با کیسه هوا یا کمربند ایمنی محافظت نمی شوند. در صورت تصادف، آسیب پذیری بیشتری تا حد مرگ آنها را تهدید می کند.

2. ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه: کودکانی که پشت موتورسیکلت سوار می شوند کنترلی بر وسیله نقلیه ندارند و ممکن است نتوانند به طور ایمن خود را بر صندلی حفظ کنند یا در شرایط اضطراری واکنش سریع نشان دهند.

3. خطر افتادن: اگر بچه ها به درستی ایمن نشده باشند یا راننده حرکات یا چرخش ناگهانی انجام دهد، ممکن است از موتور سیکلت بیافتند.

4. قرار گرفتن در معرض دود اگزوز: کودکانی که پشت موتورسیکلت می نشینند در معرض دود اگزوز هستند که برای سلامتی آنها مضر است.

5. مسائل حقوقی: در بسیاری از کشورها، سوار شدن کودکان به پشت موتورسیکلت بدون تجهیزات ایمنی و نظارت مناسب، غیرقانونی است.

به طور کلی، مهم است که اطمینان حاصل شود که کودکان هنگام سوار شدن بر موتورسیکلت به درستی ایمن و محافظت می شوند و روش های حمل و نقل جایگزینی را در نظر بگیرید که ایمنی و محافظت بیشتری را ارائه می دهد.

خبرنگار: آزاده مختاری

کدخبر: 888768 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟